Betyg idag: 1 047 Besökare idag: 5 356

Originaltitel: Priest
Regissör:Scott Charles Stewart
Utgivningsår:2011

Om Priest:

Priest, en legendarisk krigare från det senaste vampyrkriget, lever i en obskyr tillvaro bland andra överlevande människor i en muromringad, dystopisk stad som styrs av kyrkan. När hans systerdotter blir kidnappad av ett gäng mördarvampyrer bryter Priest sina heliga löften och beger sig ut på en manisk jakt för att hitta henne. Han får sällskap av systerdotterns skjutglade sheriffpojkvän och en före detta prästinna som har en utomjordlig förmåga att slåss.

Titel: Daybreakers
Regissör: Glenn Standring
År: 2006
Genre: Drama, Action, Skräck, Science Fiction, Fantasy
Perfect Creature

Paul Bettany, Karl Urban, Cam Gigandet, Maggie Q, Lily Collins, Brad Dourif, Stephen Moyer, Christopher Plummer, Alan Dale, Mädchen Amick

Cory Goodman

Action, Thriller, Skräck, Science Fiction

Recension Priest

- blue velvet sätter betyg 2 och skriver:
Priest (Paul Bettany) är en legendarisk krigare från ett stort vampyrkrig, som nu lever i en stad omringad av en mur som styrs av The Church där Priest tillhör det över skiktet. Dock ställs hans heliga löften på prov när hans systerdotter blir bortrövad av ett gäng mördarvampyrer, då han tillsammans med Revolver-mannen Hicks (Cam Gigandet) beger sig ut på jakt efter förövarna innan dom hunnit förvandla...

Recension av Priest - Läs hela!

Diskussioner om Priest  (0 diskussioner)
Kommentarer om Priest (184 st)
Bumsi (Anmäl)   12:31 8/10
Den når inte så jävla långt, men i sin genrer blir det ändå en lysande stjärna
fanny7504 (Anmäl)   22:53 2/7
Klyschor, dåliga skådisar och knepig handling. Om det hela utspelade sig i framtiden, varför var alla klädda som i vilda västern?
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
vetegrodd (Anmäl)   20/4 2016
Bättre än vad jag trodde, stabil 3a, högre betyg går helt enkelt inte på denna typ av film, den är för simpel. Men utifrån de premisser den byggde på dvs fighting sci fi film där det väger på specialeffekter och en story som funkar för att kallas film, så gör den ett bra jobb, den är inte riktigt så typisk som man förväntar sig, miljöerna är smakfulla och storyn är medryckande. Mot slutet börjar man dock känna att man vet hur det kommer att sluta vilket gör att man tappar lite intresse. Bra skådisar på rollerna
Mysharry (Anmäl)   12/6 2015
Egentligen vill jag inte ge den en tvåa, men jag så ju hela smörjan... Och det var en det fräcka klyschor, och i mitt tycke sköna vampyrer (men har vi inte sett dem förr, i andra skräprullar?). Tack och lov var eländet ganska kort, i alla fall.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Priest
Se filmen