Prince of Persia

Originaltitel: Prince of Persia: The Sands of Time
Regissör:Mike Newell
Utgivningsår:2010

Om Prince of Persia:

Den äventyrslystne prins Dastan gör gemensam sak med prinsessan Tamina för att hindra en ond härskare från att lösgöra en sandstorm som kan förstöra världen. Filmen är baserad på tv-spelet Prince of Persia.

Titel: Mumien - Återkomsten
Regissör: Rob Cohen
År: 2008
Genre: Action, Thriller, Äventyr, Fantasy
Mumien: Drakkejsarens grav
Titel: Jakten på den försvunna skatten
Originaltitel: Raiders of the Lost Ark
Regissör: Steven Spielberg
År: 1981
Genre: Action, Äventyr
Jakten på den försvunna skatten

Jake Gyllenhaal, Gemma Arterton, Ben Kingsley, Alfred Molina, Steve Toussaint, Toby Kebbell, Richard Coyle, Ronald Pickup, Reece Ritchie, Gísli Örn Garðarsson

Boaz Yakin, Doug Miro, Carlo Bernard

Action, Romantik, Äventyr, Fantasy

Recension Prince of Persia

- frienatic sätter betyg 1 och skriver:
"Prince of Persia" har tagit steget från tv-spel till film, ibland önskar man att filmen haft samma möjligheter till interaktion som spelet så att man kunde trycka förbi de långtråkiga expositionsscenerna och komma direkt till svärdfäktandet, de hisnande hoppen och slagsmålen med läskiga skurkar. Men sedan kommer man på att slagsmål och oändliga scener med springande och hoppande inte är alls lika...

Recension av Prince of Persia - Läs hela!

Diskussioner om Prince of Persia  (0 diskussioner)
Kommentarer om Prince of Persia (333 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   00:12 20/2
Kan väl inte påstå att jag hade några större förväntningar på den här, men den visade sig fungera bra som den lättsamma underhållning den vill vara. Jag uppskattar just att den inte har några andra ambitioner än att roa, och det skapar en väldigt avslappnad stämning. Skådespelarna sköter sig bra också, storyn är helt okej för en sådan här rulle, och filmen är lite lekfullt kreativ på sina ställen
Rai (Anmäl)   9/2 2018
Inte bra alls...
Filmfantast86 (Anmäl)   21/10 2017
origC-J (Anmäl)   23/12 2015
Hyfsad i sin genre, med ett helt gäng duktiga skådisar som får alldeles för lite att göra... Och i klassisk Hollywood/Disney-anda får ju männen mycket utrymme och alla är ju äkta perser... Eller inte. Men utmärkt för lite mer än bara strötittande.
Krille80 (Anmäl)   5/1 2015
Helt klart alldeles för barnvänlig i sitt berättande för mig. Visst det är en Disneyproduktion men samtidigt så lyckades de så bra med bl.a. första filmen i Pirates of the Caribbean-serien. Jake Gyllenhaal slår varken Johnny Depp eller Orlando Bloom på fingrarna och Gemma Arterton når inte upp till Keira Knightley. Jag gillar Alfred Molina och Richard Coyle i filmen. Jag trodde Coyle var Michael Sheen ända fram till eftertexterna började rulla. Galet lika dom två. 2+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Prince of Persia
Se filmen