Prins Valiant

Originaltitel: Prince Valiant
Regissör:Anthony Hickox
Utgivningsår:1997

Om Prins Valiant:

Kung Arthurs landsförvisade syster Morgan LeFay hjälper vikingarna att stjäla Excalibur från Camelot. Unge Prins Valiant tar den skadade Sir Gawains plats i en turnering och räddar senare Lady Eileen från att kidnappas och blir hyllad som hjälte. Vikingarna kan inte hantera Excaliburs magi och kidnappar den riktiga Sir Gawain. Valiant måste då ge sig ut för att rädda Gawain.

Titel: Dr. Jekyll and Mr. Hyde
Regissör: Tim Allen
År: 2010
Genre: Komedi
Crazy on the Outside

Stephen Moyer, Katherine Heigl, Thomas Kretschmann, Edward Fox, Udo Kier, Joanna Lumley, Ron Perlman, Warwick Davis, Ben Pullen, Gavan O'Herlihy, Marcus Schenkenberg, Zach Galligan

Hal Foster, Michael Frost Beckner, Anthony Hickox, Carsten H W Lorenz

Äventyr, Fantasy

Irland, Storbritannien, Tyskland
Med i listor: Arthur-sagan
Diskussioner om Prins Valiant  (0 diskussioner)
Kommentarer om Prins Valiant (15 st)
Waldo Trumbull (Anmäl)   2/12 2013
En riktigt barnslig och ganska fånig matinérulle som ändå inte är helt utan charm. Många riktigt kul skådisar varvat med överspelande fjantar gör att kvaliteten på det hela kanske inte är den bästa, men den är ändå sevärd.
Grillo (Anmäl)   23/4 2012
Bättre än väntat. Mysig och trevlig, men i grunden rätt fånig.
FLM (Anmäl)   30/1 2012
Riktigt B, men den har något som gör att jag ger den en svag tvåa.
Chillie (Anmäl)   4/12 2011
Den var inte bra men handlingen är egentligen inte dålig så det känns som om filmen kunde varit bättre. Tyvärr är allt annat hyfsat värdelöst, speciellt specialeffekterna. Något positivt? Det är första gången någonsin jag inte blir irriterad på Stephen Moyer från första sekunden ;-)
Robkiller (Anmäl)   1/7 2011
barnfilm troligtvis riktad mot 7-åringar som försöker blanda en del olika berättelser (vikingar från thule + legenden om arthur + arn) men som tyvärr inte lyckas värst bra. Allt känns halvdant från regi till skådespelare och manus. Det mesta är rätt fjantigt, men går väl att se i brist på annat.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Prins Valiant