Prisoners

Originaltitel: Prisoners
Regissör:Denis Villeneuve
Utgivningsår:2013

Om Prisoners:

Keller Dovers sexåriga dotter och hennes bästa vän kidnappas på Thanksgiving. När detektiven Lokis utredning stannar upp bestämmer sig Keller för att ta saken i egna händer.
Se filmen på iTunes

Regissör: David Fincher
År: 2014
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium
Gone Girl

Hugh Jackman, Jake Gyllenhaal, Viola Davis, Maria Bello, Terrence Howard, Melissa Leo, Paul Dano, Dylan Minnette, Zoë Soul, Erin Gerasimovich, Wayne Duvall, Len Cariou, David Dastmalchian, Brad James, Sandra Ellis Lafferty, Kyla-Drew

Aaron Guzikowski

Drama, Kriminalare, Thriller

Recension Prisoners

- KJAC sätter betyg 4 och skriver:
I flera år har filmentusiaster väntat på en den exceptionellt spännande, brutala och nervkittlande thrillern Prisoners. Giganter som Leonardo DiCaprio, Mark Wahlberg och Christian Bale har varit bundna till projektet men hoppat av på grund av diverse anledningar. Nu är projektet i hamn efter att ha varit fast i "production hell" som man säger på andra sidan Atlanten, och det var väl värt väntan. ...

Recension av Prisoners - Läs hela!

Diskussioner om Prisoners  (0 diskussioner)
Kommentarer om Prisoners (248 st)
Cftbl (Anmäl)   26/12 2018
Såg om den här och måste höja betyget. Helt fenomenal. Spännande som få.
Green Mamba (Anmäl)   12/8 2018
Bra film. Men innehöll en del logiska luckor.
amotherscrime (Anmäl)   23/4 2018
Jag älskar både regissören och skådespelarna men jag förstår verkligen inte varför folk älskar denna filmen så mycket. Den är ganska bra. Helt klart Villeneuves sämsta. Välgjord, men väääälädigt standard.
deswhip (Anmäl)   11/2 2018
Spännande film med intressant frågeställning. Jake Gyllenhaal gör en mycket bra insats.
HerrNenne (Anmäl)   16/11 2017
Jake Gyllenhaal är fantastisk, men annars känns det ganska mycket standardthriller med lite bättre komponerad stämning.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Prisoners