Private Wars

Originaltitel: Private Wars
Regissör:John Weidner
Utgivningsår:1993

Om Private Wars:

När ett gäng terroriserar ett grannskap i Los Angeles hyr medborgarna en privatdeckare som ska lära dem självförsvar. En girig jordägare har mutat lagens arm för att kunna bygga upp en syndens stad. Men det tänker invånarna inte tolerera.

Titel: The Annihilators
Originaltitel: The Annihilators
Regissör: Charles E Sellier Jr
År: 1985
Genre: Drama, Action, Kriminalare
The Annihilators
Titel: Latin Dragon
Originaltitel: Latin Dragon
Regissör: Scott Thomas (II)
År: 2002
Genre: Action
Latin Dragon

Michael Champion, Holly Floria, James Lew, Steve Railsback, Stuart Whitman, Dan Tullis Jr, Michael Delano, Brian Patrick Clarke, Albert Garcia, Cynthia Frost, Tim Colceri, John Hobson, Vince Murdocco, John Salvitti, Anthony R Lovett, Jan Michael Shultz

John Weidner, Ken Lamplugh

Action

Diskussioner om Private Wars  (0 diskussioner)
Kommentarer om Private Wars (8 st)
Waldo Trumbull (Anmäl)   3/2 2014
Klassisk B-film-action, fullknökad med alla klichéer man kan uppbåda. Manuset är givetvis stendumt och dialogen är stundtals pinsamt usel med oneliners som inte är av denna världen. Fast med detta sagt så har den ändå ett visst underhållningsvärde, då den levererar precis det man förväntar sig av manus, dialog och matchande skådespelarinsatser. Detta är förstklassigt skräp, som definitivt fyller sin funktion som en stunds fullständigt hjärnlös underhållning.
dudson (Anmäl)   5/4 2013
AAAA förjävla Ball film alltsåå=) här levereras det så coola onliners typ ..we are noo ladies! we are hores..sen we are noot waiting for the buss. we are waiting to get fucked hahaaa) sen verkar alla jävlar i filmen kunna karate åxå. + den härliga anti hjälten som dricker whiskey mitt i ett slagsmål ja mkt kan skrivas om denna film klockren 5a
Bumbi78 (Anmäl)   16/1 2013
Skitfilm när den är som allra bäst. B-action med mängder av tuffingar i fula kläder, slagsmål, explosioner och andra dumheter. Handlingen är lövtunn som de oftast är i såna här, men Railsback är faktiskt riktigt hyfsad i sin något missklädsamma hjälteroll.
GinNTonic (Anmäl)   11/6 2009
Dålig actionrulle som lånat storyn mer än lovligt från Robocop 2. Vänta er inga robotar dock. En hel del humor dock, och jag tror inte allt var ofrivilligt faktiskt. Alla actionklyschor finns här, de har till och med lyckats klämma in ninjor samt ett träningsmontage a la Rocky!
Haz (Anmäl)   27/11 2008
Riktigt coola fightingscener, mycket hoppande och kraftiga sparkar mot huvudet. Det enda dåliga är att Mo Williams (Dan Tullis Jr.) dör utan att ens få en jämn fight. Jag gillar han Dan Tullis Jr. Han är rolig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Private Wars