Prizzis heder

Originaltitel: Prizzi's Honor
Regissör:John Huston
Utgivningsår:1985

Om Prizzis heder:

Charley arbetar som torped åt maffiafamiljen Prizzi. På ett bröllop träffar han Irene som också försörjer sig som torped. De två inleder ett förhållande som snart leder till kompikationer.

Titel: Johnny Dangerously
Regissör: John McNaughton
År: 1993
Genre: Drama, Komedi, Kriminalare, Romantik
Mad Dog och Glory

Jack Nicholson, Kathleen Turner, Robert Loggia, William Hickey, Anjelica Huston, John Randolph, Lee Richardson

Richard Condon, Janet Roach

Drama, Komedi, Kriminalare, Romantik

Med i listor: Italienska maffian
Filmnummer: 2001
Diskussioner om Prizzis heder  (0 diskussioner)
Kommentarer om Prizzis heder (46 st)
sirkurt (Anmäl)   1/2 2018
Otroligt tråkig och platt film, aldrig spännande eller roligt
Krille80 (Anmäl)   5/1 2015
Den stora förväntan låg i att jag kände glädje över att denna film skulle leverera humor och att Jack Nicholson och Kathleen Turner fanns att hitta i huvudrollerna liksom i en biroll Anjelica Huston. Tyvärr måste jag säga att humorn var snål och skådespelarna imonerande inte. Sedan om man ser till handling och maffiamiljön så har verkligen Sopranos gjort att en film som detta känns förlegad och fattig. 2+
Ful_fisk (Anmäl)   7/2 2014
Screwball-gangsterfilm. Jack Nicholson och Kathleen Turner spelar huvudrollerna och självaste John Huston regisserar. Ganska kul och härligt snårig intrig. Särskilt många storskratt blir det dock inte. Dialogen hade kunnat skruvas upp och vara rappare och roligare. Nu är den ganska stillsam. Nåväl, underhållande ändå.
Berniey (Anmäl)   6/12 2013
Ett totalt misslyckat försök att göra en gangster parodi,där det mesta går snett och bara är så sterilt och tråkigt.Jack Nicholson gör förmodligen sin sämsta roll någonsin och att det är Huston som är regissör är en gåta.
F-M-J (Anmäl)   22/11 2013
Gemytligt, lättsamt och inte för involverande rulle. Går oerhört bra att slumra sig igenom med ena ögat öppet. Personligen är jag ett fan av slutet och tycker det gjorde filmen lite mer unik (i positiv bemärkelse).
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Prizzis heder