Professor Marston & the Wonder Women

Originaltitel: Professor Marston and the Wonder Women
Regissör:Angela Robinson
Utgivningsår:2017

Om Professor Marston & the Wonder Women:

William Moulton Marston, en psykologiprofessor och hans intellektuella fru Elizabeth undervisar tillsammans på Universitetet. De är vältaliga och flirtiga, och när de upptäcker den unga och vackra Olive, en student i deras klass så börjar de tillsammans uppvakta henne och så småningom inleder de en polyamorös relation. Det blir början till skapelsen Wonder Woman och en stark kärleksrelation som inte accepteras av omvärlden. Baserad på verkliga händelser, en historia om kärlek, feminism och acceptans.

Titel: Wonder Woman
Originaltitel: Wonder Woman
Regissör: Patty Jenkins
År: 2017
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy, Krig
Wonder Woman

Luke Evans, Rebecca Hall, Bella Heathcote, Connie Britton, Monica Giordano, JJ Feild, Chris Conroy, Oliver Platt, Maggie Castle, Alexa Havins, Sharon Kubo, Allie Gallerani, Christopher Jon Gombos, Forry Buckingham, Stacy Fischer, Gabriella Nail

Angela Robinson

Drama, Biografi

Diskussioner om Professor Marston & the Wonder Women  (0 diskussioner)
Kommentarer om Professor Marston & the Wonder Women (7 st)
foppa99 (Anmäl)   20:02 12/5
Nästan skräp för mig
abnormal (Anmäl)   23/8 2018
Gripande och välspelat drama som ställer många frågor och väcker intresse.
haajen (Anmäl)   2/5 2018
Det här kunde har varit så mycket mer, storyn är intressant men väldigt konventionellt berättad - en blir rätt snabbt uttråkad.
myslas (Anmäl)   25/4 2018
Historien är rätt intressant men filmen känns väldigt ofokuserad. Som vanligt med många biografier så hoppas det hej vilt i tiden hela tiden.
Robkiller (Anmäl)   6/3 2018
Drama som rullar på, men som aldrig riktigt tar sig... får ändå duga för stunden.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Professor Marston & the Wonder Women