En kvinnas doft

Originaltitel: Profumo di donna
Regissör:Dino Risi
Utgivningsår:1974

Om En kvinnas doft :

En soldat följer med en blind kapten på en veckolång resa från Turin till Neapel.

Titel: En kvinnas doft
Originaltitel: Scent of a Woman
Regissör: Martin Brest
År: 1992
En kvinnas doft

Vittorio Gassman, Agostina Belli, Alessandro Momo, Moira Orfei, Franco Ricci, Elena Veronese, Lorenzo Piani, Stefania Spugnini

Giovanni Arpino, Ruggero Maccari

Drama, Komedi

Scent of a Woman, Sweet Smell of Woman, That Female Scent

Italien
Diskussioner om En kvinnas doft  (0 diskussioner)
Kommentarer om En kvinnas doft (7 st)
Gordyal (Anmäl)   23/6 2015
Kul att ha sett, men inte särskilt mycket att se. (6-/15)
precineadd (Anmäl)   25/7 2012
dessutom är gassman och pacino också jämnbördiga; gassman har en bättre skriven karaktär men pacino lyckas övertyga som blind medan gassman tycks glömma bort sitt tillstånd då och då. båda äter också upp sina vardera filmer.
precineadd (Anmäl)   25/7 2012
nyinspelningen är sämre för den är hollywood-fjompigare och alldeles för lång, men det är essentiellt samma historia och ingen av filmerna är mer än feel-good-filmer, även om den här naturligtvis är lite beskare.
torger (Anmäl)   31/1 2012
Är det någon som vet var det finns att köpa? Jag hittar den bara som NTFS region 1 om man som jag är beroende av undertexter (svenska eller engelska). På italienska finns den däremot som PAL region 2 men min italienska är inte den bästa. Någon som vet?
Lyndon (Anmäl)   2/9 2011
En långt intressantare och mer komplex historia än den mediokra nyinspelningen. Och Pacino är sannerligen ingen Gassman.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till En kvinnas doft