Proof

Originaltitel: Proof
Regissör:John Madden
Utgivningsår:2005

Om Proof:

Dottern till en lysande, men sinnessjuk matematiker försöker efter sin fars död försonas med tanken på att hon kan komma att följa sin far i sinnessjukdomen. I detta dubbla sorgearbete störs hon av en gammal elev, som vill gå igenom faderns anteckningar, och sin syster som efter en lång tids frånvaro kommer för att avsluta faderns affärer.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Howard Franklin
År: 1992
Genre: Thriller
Med obeväpnat öga

Anthony Hopkins, Gwyneth Paltrow, Hope Davis, Jake Gyllenhaal, Gary Houston, Danny McCarthy, Roshan Seth

David Auburn, Rebecca Miller

Drama, Mysterium

Diskussioner om Proof  (0 diskussioner)
Kommentarer om Proof (120 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   4/11 2016
Den här föll mig inte i smaken.
Gigi1943 (Anmäl)   9/11 2013
Gillar Jake och Anthony men tyvärr INTE Gwyneth (hon ser så fruktansvärt lidande ut i alla sina roller) men jag gillar det här med matematiska konstigheter, troligen för att jag - hm - hade underkänt i matte i realen!!!
JanneN (Anmäl)   9/11 2013
En film baserad på en pjäs brukar ofta bli lite långsam. Men skådisar och regissör gjorde bra ifrån sig. Jake Gyllenhaal verkade trivas med sin roll. Tillbakablickarna hanterades på ett suveränt sätt. Godkänd!
Starlette (Anmäl)   20/1 2013
Skådisarna är verkligen toppen, förutom systern. Och intressant story. Men tyvärr händer inte så mycket, och den går obemärkt förbi. 2+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Proof