Originaltitel: Psycho II
Regissör:Richard Franklin
Utgivningsår:1983

Om Psycho II:

Det har nu gått 22 år sedan motellägaren Norman Bates, fälldes för morden på Marion, polismannen Arbogast och sin mor och han får äntligen lämna mentalsjukhuset.

Titel: Psycho
Regissör: Stuart Rosenberg
År: 1979
Genre: Drama, Thriller, Skräck, Mysterium
Huset som Gud glömde

Robert Loggia, Meg Tilly, Anthony Perkins, Vera Miles, Dennis Franz, Lee Garlington, Jill Carroll

Tom Holland (I)

Thriller, Skräck, Mysterium

Recension Psycho II

- Stygga-Vargen sätter betyg 4 och skriver:
Den här filmen är ju naturligtvis inte lika bra som ettan – även om det finns många bra uppföljare så brukar ju ettan i regel vara bättre – så har man ändå lyckats få till en väldigt bra och välgjord uppföljare här. Den är väldigt spännande och skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig. Kul att man lyckats få med sig skådisar från första filmen förresten trots att det är så pass lång tid mellan ettan...

Recension av Psycho II - Läs hela!

Diskussioner om Psycho II  (0 diskussioner)
Kommentarer om Psycho II (135 st)
Nalleman (Anmäl)   2/1 2018
Ändå ganska bra måste jag säga.
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
haajen (Anmäl)   27/11 2016
Sett denna ett antal gånger och det är en mycket bra uppföljare, spännande, välgjort och med en Perkins som glänser i sin paradroll. Släpper man jämförelserna med Hitchcocks mästerverk så blir man mer än nöjd!
Stygga-Vargen (Anmäl)   20/7 2016
Tycker man har lyckats få till en väldigt bra uppföljare till den klassiska Hitchcock-filmen. Visst är ettan betydligt bättre men denna är också väldigt bra och spännande. Anthony Perkins är väldigt bra som Norman Bates och även Meg Tilly och Vera Miles gör väldigt bra ifrån sig.
Redwood (Anmäl)   19/5 2015
Ja visst lyckas den bevara en del av stämningen från "ettan". Men sedan bär det utfört i alltför (tyvärr) välkänt slasher-territorium.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Psycho II