Public Enemy

Originaltitel: Public Enemies
Regissör:Mark L Lester
Utgivningsår:1996

Om Public Enemy:

Gangsterfamiljen Barker terroriserade Amerika under trettiotalet. Deras fall blev en illa planerad kidnappning.

Eric Roberts, Theresa Russell, Chip Heller, Alyssa Milano, Richard Eden, Joseph Lindsey, James Marsden, Gavin Harrison, Dan Cortese, Frank Stallone, Joe Dain

C Courtney Joyner

Drama, Kriminalare, Thriller

Diskussioner om Public Enemy  (0 diskussioner)
Kommentarer om Public Enemy (7 st)
Bumbi78 (Anmäl)   22:54 17/6
Okomplicerad actionversion av Ma Barker. Lesters shootouts filmen igenom är det som funkar bäst och här finns ändå lite snyggt våld. Storyn och skådisarna samt scenografin luktar lågbudget lång väg och Russell spelar över hysteriskt hela tiden.
Lioras (Anmäl)   18/7 2009
fattar inte helt hur översättningen kan bli som det står skrivet, plural till singular =S
Endymion (Anmäl)   8/2 2008
Otroligt förvrängd från den sanna historien. Ma Barker var varken ledare för gänget eller gjort något våldsdåd. Hon blev skjuten av FBI när de skulle häkta en av hennes söner. Detta var knappast bra reklam för byrån så Ma Barker fick helt enkelt bli Ma Barker - gangsterdrottningen. Filmen är alltså baserad på ett mediajippo av lögner spidda av FBI. Saving face liksom. Men skit samma... filmen är ok, men inte så mycket mer. Theresa Russell gör riktigt pinsamma utbrott ibland och hennes försök till att vara tuff är ganska skrattretande. Antar att det är regissörens fel. Oavsett så är filmen hyfsat underhållande.
Film Guden (Anmäl)   10/1 2008
Spännande och våldsam, men så är den ju också regisserad av Mark L. Lester. Underhållande pang - pang hela vägen. Helt okey, men är för plastig för ett högre betyg.
Gordyal (Anmäl)   20/6 2005
Theresa Russell sabbar en annars ganska bra film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Public Enemy