Pulp Fiction

Originaltitel: Pulp Fiction
Regissör:Quentin Tarantino
Utgivningsår:1994

Om Pulp Fiction:

Torpederna Vincent och Jules utför ett uppdrag åt sin chef, samtidigt som boxaren Butch ställer upp i en fixad match, samtidigt som...
Se filmen på Plejmo

Regissör: Joel Coen, Ethan Coen
År: 2007
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Äventyr
No Country for Old Men

Tim Roth, Amanda Plummer, John Travolta, Samuel L Jackson, Bruce Willis, Ving Rhames, Rosanna Arquette, Maria de Medeiros, Quentin Tarantino, Uma Thurman, Christopher Walken, Eric Stoltz, Harvey Keitel, Steve Buscemi, Peter Greene, Frank Whaley

Quentin Tarantino

Drama, Kriminalare, Thriller

Recension Pulp Fiction

- Redwood sätter betyg 4 och skriver:
En enda handling hitar man inte i Quentin Tarantinos fina mästerverk "Pulp Fiction" men dock tre stycken. Först får vi se två smågansters (spelade av Tim Roth och Amanda Plummer) som planerar att råna haket där de befinner sig. Sedan möter vi två torpeder (John Travolta och Samuel L Jackson) som ska utföra ett uppdrag åt sin hänsynslöse boss Marsellus. Sist gör en narkotikamissbrukande boxare...

Recension av Pulp Fiction - Läs hela!

Med i listor: 90-tal Top 50, Admins val, Drama Top 50, Filmer flest filmtipsare äger, Filmtipset Top 30, Filmtipsets Topp 250, Guldpalmer, Kriminalare Top 50, Medlemmarnas favoritfilmer, Thriller Top 50
Diskussioner om Pulp Fiction  (0 diskussioner)
Kommentarer om Pulp Fiction (1869 st)
Bengt_a (Anmäl)   10:59 22/7
Jag såg filmen för 20 år sedan och tyckte den var bra men lite väl våldsam. Idag såg jag om den, med mina (stora) barn, och vi konstaterade alla att den är ett genialiskt mästerverk på så många sätt. Tarantino for President!
Sarakin76 (Anmäl)   17:29 29/6
Dette er genialiskt! Wasteoftime: Du er akkurat hva navnet ditt antyder: wasteoftime!
RustyFilm (Anmäl)   6/12 2016
Tarantinos bästa och förmodligen det bästa som någonsin har gjorts i genren. Dialog och ja det mesta är vrickat och mycket annorlunda och blodigt. Berättandet sker med kronologiska kast och flera parallell historier som går ihop mot slutet på ett klurigt sätt. Det kan inte bli så mycket bättre än så här, och det hela tillhandahålls med häftig musik.
wasteoftime (Anmäl)   25/10 2016
Det är svårt, att vara i min ålder, och inte ha en speciell relation till Pulp Fiction, oavsett vad den relationen må vara. I alla fall om man är intresserad av film, eller ens lite intresserad av film. Men det innebär ju inte att jag tycker att filmen håller. Jag minns tydligt första gången jag såg filmen, och vad den gjorde för mig, och mitt filmtittande, baserat på det, skulle den ha en klockren femma. Men nu är det inte så jag resonerar när jag sätter betyg. Jag vet inte exakt hur jag resonerar, snarare går jag på något slags känsla i kombination med intryck. Är det fortfarande, ur många aspekter, en häftig film? Javisst. Roar den mig? Jovars. Men är det bra? Njaaae, det är sjukt nära, men det når inte ända fram, vissa scener, ja, som helhet, nej. Den lever lite för mycket på sitt rykte om att vara coolast i stan. Sådant funkar inte för mig, på gott och ont. Pulp Fiction är på inget sett en dålig film, men på samma sätt, kan jag inte heller säga att det är, efter att ha sett den igen nu, bra. Det är en hårsmån ifrån, ibland kanske två, men ja, nära skjuter ingen hare, osv. 0,0 på SH-skalan.
Stygga-Vargen (Anmäl)   22/10 2016
Tarantinos bästa film!