Betyg idag: 1 045 Besökare idag: 6 520

Originaltitel: Pulp Fiction
Regissör:Quentin Tarantino
Utgivningsår:1994

Om Pulp Fiction:

Torpederna Vincent och Jules utför ett uppdrag åt sin chef, samtidigt som boxaren Butch ställer upp i en fixad match, samtidigt som...
Se filmen på Plejmo

Regissör: Guy Ritchie
År: 2000
Genre: Komedi, Kriminalare
Snatch

Tim Roth, Amanda Plummer, John Travolta, Samuel L Jackson, Bruce Willis, Ving Rhames, Rosanna Arquette, Maria de Medeiros, Quentin Tarantino, Uma Thurman, Christopher Walken, Eric Stoltz, Harvey Keitel, Steve Buscemi, Peter Greene, Frank Whaley

Quentin Tarantino

Drama, Kriminalare, Thriller

Recension Pulp Fiction

- connya sätter betyg 4 och skriver:
I parodier om Pulp Fiction ser man hur någon kommer med den hög med manus som ska bli filmen och killen som ska levera manuset krockar med någon och alla sidor hamnar i oordning. Ett roligt skämt tycker jag. Och när jag gick i högstadiet och såg filmen ägnade jag och en kompis flera timmar åt att skriva ner historien och försöka binda ihop den och lista ut vilket som hände förut och vilket som...

Recension av Pulp Fiction - Läs hela!

Med i listor: 90-tal Top 50, Admins val, Drama Top 50, Filmer flest filmtipsare äger, Filmtipset Top 30, Filmtipsets Topp 250, Guldpalmer, Kriminalare Top 50, Medlemmarnas favoritfilmer, Thriller Top 50
Diskussioner om Pulp Fiction  (0 diskussioner)
Kommentarer om Pulp Fiction (1868 st)
RustyFilm (Anmäl)   15:49 6/12
Tarantinos bästa och förmodligen det bästa som någonsin har gjorts i genren. Dialog och ja det mesta är vrickat och mycket annorlunda och blodigt. Berättandet sker med kronologiska kast och flera parallell historier som går ihop mot slutet på ett klurigt sätt. Det kan inte bli så mycket bättre än så här, och det hela tillhandahålls med häftig musik.
wasteoftime (Anmäl)   22:40 25/10
Det är svårt, att vara i min ålder, och inte ha en speciell relation till Pulp Fiction, oavsett vad den relationen må vara. I alla fall om man är intresserad av film, eller ens lite intresserad av film. Men det innebär ju inte att jag tycker att filmen håller. Jag minns tydligt första gången jag såg filmen, och vad den gjorde för mig, och mitt filmtittande, baserat på det, skulle den ha en klockren femma. Men nu är det inte så jag resonerar när jag sätter betyg. Jag vet inte exakt hur jag resonerar, snarare går jag på något slags känsla i kombination med intryck. Är det fortfarande, ur många aspekter, en häftig film? Javisst. Roar den mig? Jovars. Men är det bra? Njaaae, det är sjukt nära, men det når inte ända fram, vissa scener, ja, som helhet, nej. Den lever lite för mycket på sitt rykte om att vara coolast i stan. Sådant funkar inte för mig, på gott och ont. Pulp Fiction är på inget sett en dålig film, men på samma sätt, kan jag inte heller säga att det är, efter att ha sett den igen nu, bra. Det är en hårsmån ifrån, ibland kanske två, men ja, nära skjuter ingen hare, osv. 0,0 på SH-skalan.
Stygga-Vargen (Anmäl)   14:59 22/10
Tarantinos bästa film!
sebban89 (Anmäl)   12:42 29/7
Det är helt underbart att se en film där en dialog kan hålla på i 20 minuter och vara underhållande varenda sekund.
kryttan (Anmäl)   18:05 12/7
Verkligen en av de bästa filmer jag sett, fan så bra den är!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Pulp Fiction