Pulp Fiction

Originaltitel: Pulp Fiction
Regissör:Quentin Tarantino
Utgivningsår:1994

Om Pulp Fiction:

Torpederna Vincent och Jules utför ett uppdrag åt sin chef, samtidigt som boxaren Butch ställer upp i en fixad match, samtidigt som...
Se filmen på Plejmo

Regissör: Guy Ritchie
År: 2000
Genre: Komedi, Kriminalare
Snatch

Tim Roth, Amanda Plummer, John Travolta, Samuel L Jackson, Bruce Willis, Ving Rhames, Rosanna Arquette, Maria de Medeiros, Quentin Tarantino, Uma Thurman, Christopher Walken, Eric Stoltz, Harvey Keitel, Steve Buscemi, Peter Greene, Frank Whaley

Quentin Tarantino

Drama, Kriminalare, Thriller

Recension Pulp Fiction

- Trelleborgaren sätter betyg 5 och skriver:
Pulp fiction innehåller 3 historier som flätas samman i slutet på ett mästerligt sätt. Filmen innehåller en rad kända skådespelare bl.a. Samule L Lackson, Uma Thurman, Harvey Keitel och självklart Quentin Tarantino själv. Den första historien handlar om två smågansgters (Amanda plummer och Tim Roth), dom sitter på ett fik dom senare kommer att råna. Den andra historien (den bästa) är med Samuel...

Recension av Pulp Fiction - Läs hela!

Med i listor: 90-tal Top 50, Admins val, Drama Top 50, Filmer flest filmtipsare äger, Filmtipset Top 30, Filmtipsets Topp 250, Guldpalmer, Kriminalare Top 50, Medlemmarnas favoritfilmer, Thriller Top 50
Diskussioner om Pulp Fiction  (0 diskussioner)
Kommentarer om Pulp Fiction (1867 st)
sebban89 (Anmäl)   12:42 29/7
Det är helt underbart att se en film där en dialog kan hålla på i 20 minuter och vara underhållande varenda sekund.
kryttan (Anmäl)   18:05 12/7
Verkligen en av de bästa filmer jag sett, fan så bra den är!
F-M-J (Anmäl)   15:08 11/6
Efter sett om den ett par gånger så går det inte förneka att detta är en solklar femma, ett mästerverk som har sin alldeles egna lilla plats i filmhistorien.
mr_magi (Anmäl)   22:17 25/5
Mästerverk!
Brouhaha (Anmäl)   18:20 18/4
Det bästa Tarantino gjort, och antagligen även det bästa han kommer göra. Alla hans andra filmer är mer eller mindre favorit i repris. Här spelade han alla sina kort, och det var en minst sagt imponerande hand. Dialog har aldrig använts så väl i någon annan film. En väldigt välcastad film med stjärnor i alla roller, men absoluta höjdpunkten är såklart Sammys afrokrull. Sådant ser man inte på film längre.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Pulp Fiction