Pumpkinhead

Originaltitel: Pumpkinhead
Regissör:Stan Winston
Utgivningsår:1988

Om Pumpkinhead:

Ed Harley förlorar sin son i en olycka med ett gäng motorcyklister. I sin vrede går han till en häxa, och ber henne få demonen Pumpkinheads hjälp med att hämnas. Häxan varnar för faran att kalla på Pumpkinhead, men Ed tvekar inte. Det kanske han borde gjort...

Titel: Pumpkinhead II: Blood Wings
Originaltitel: Terror Train
Regissör: Roger Spottiswoode
År: 1980
Mörka natt, blodiga nyårsnatt

Lance Henriksen, Cynthia Bain, Jeff East, George 'Buck' Flower, Brian Bremer, John D'Aquino, Kimberly Ross, Kerry Remsen, Florence Schauffler, Matthew Hurley, Devon Odessa, Lee de Broux

Mark Patrick Carducci, Gary Gerani

Thriller, Skräck, Fantasy

Diskussioner om Pumpkinhead  (0 diskussioner)
Kommentarer om Pumpkinhead (40 st)
amam (Anmäl)   7/5 2017
Lite väl långsam i början men när saker börjar ta fart så blir det betydligt mer underhållande. Svag trea.
Solidus (Anmäl)   11/12 2016
Jag älskar monsterfilmer med praktiska effekter och "Pumpkinhead" var en underbar upplevelse som verkligen överraskade mig positivt. Filmens stora stjärna är dess monster som är fantastiskt skapelse med vissa släktdrag med Xenomorph från "Alien". Härligt monster, härlig atmosfär och en stabil Lance Henriksen gör detta en sevärd monsterhistoria med tyvärr svaga mord.
GrandMaster_E (Anmäl)   25/8 2016
Välgjord och stämningsfull demonfilm med bra prestationer och framförallt ett riktigt schysst monster som verkar vara kusin med Xenomorph.
AlbertSpica (Anmäl)   6/10 2015
Börjar som ett lite sorgligt drama och utvecklas sen till rätt mysig demon/monster sago-skräckis. Lance är go och Pumpkinhead ser bra ut men morden är inte jätteroliga. Känns lite konstigt att man inte sett denna tidigare.
ShenLong (Anmäl)   18/1 2015
jäklig snygg design på pumpkinhead
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Pumpkinhead