Livsfara!

Originaltitel: Pure Danger
Regissör:C Thomas Howell
Utgivningsår:1996

Om Livsfara!:

När gangstern Freethrow går in på ett Café i ödemarken och dör hittar servitrisen och kocken diamanter för flera miljoner på honom. De kan givetvis inte motstå frestelsen och tar diamanterna och beger sig mot Los Angeles. Freethrows gängmedelmmar samt deras rivaler vill dock också ha tag i diamanterna och det blir en vild resa fylld med korruption, lögner, vinande kulor och fartfyllda biljakter. Allt fler blir inblandande i diamantjakten ju längre tid som går och det är omöjligt att veta vem som i slutändan kommer att få dem då jakten lämnar en hel del lik i sina spår...

C Thomas Howell, Teri Ann Linn, Michael Russo, Marcus Chong, Ray Laska, Rick Shapiro, Leon, Bill Rutkowski, Elisa Leonetti, Lou Casal, Andre Rosey Brown, Mitch Parnes

William Applegate Jr, Joseph John Barmettler

Action, Thriller

Diskussioner om Livsfara!  (0 diskussioner)
Kommentarer om Livsfara! (6 st)
jonbo (Anmäl)   10/5 2018
Bagatell som fyller ut med biljakter.
celec (Anmäl)   21/9 2017
Biljakter och pang pang
Bumbi78 (Anmäl)   12/2 2016
I det stora hela en helt idiotisk actionrulle med mer än lovligt korkade karaktärer. Howell regisserar detta epos själv och när han uppenbarligen inte vad han skulle fylla ut filmen med kallades stunt-teamet in. För bilstunts, shootouts och explosioner är det gott om och en del ser riktigt bra ut. Detta gjorde korkade Pure Danger till en åtm underhållande skitfilm.
Maciste (Anmäl)   5/3 2011
Carrot Top!
farbrorEscobar (Anmäl)   3/10 2010
helt klart se värd
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Livsfara!