Betyg idag: 1 149 Besökare idag: 5 501

Originaltitel: Guys and Dolls
Regissör:Joseph L Mankiewicz
Utgivningsår:1955

Om Pysar och sländor:

Tärningsspelaren Nathan Detroits ständigt förkylda flickvän Adelaide vill inget annat än att få bli hans hustru. Detta vill dock inte Nathan och hon försöker på alla sätt och vis få honom till altaret. Nathans vän Sky Masterson blir kär i frälsningssoldaten Sara Brown och gör stora uppoffringar för att få henne. Filmen är baserad på novellerna "The Idyll Of Miss Sarah Brown" and "Blood Pressure" av Damon Runyon från 1933.
Se filmen på Viaplay

Originaltitel: Jesus Christ Superstar
Regissör: Norman Jewison
År: 1973
Jesus Christ Superstar

Marlon Brando, Jean Simmons, Frank Sinatra, Vivian Blaine, Robert Keith, Stubby Kaye, B S Pully, Johnny Silver, Sheldon Leonard, Danny Dayton, George E Stone, Regis Toomey, Kathryn Givney

Joseph L Mankiewicz

Komedi, Kriminalare, Romantik, Musikal

Med i listor: Scenmusikaler
Diskussioner om Pysar och sländor  (0 diskussioner)
Kommentarer om Pysar och sländor (23 st)
Raimo_1985 (Anmäl)   15:19 16/10
Mycket, mycket bra. Synd att jag var så enormt trött när jag såg den.
mattarello (Anmäl)   13:12 14/6
Brando är inte så dålig när allt kommer omkring i rollen som Sky Masterson. Han kanske inte förfogar över ett hejdundrande sångregister, men sköter sina toner väl. I övrigt är filmen kanske något lång, men sångnumren och koreografin är enastående! Många av dängorna lär jag gå omkring och nynna på framöver.
Jaganatha (Anmäl)   20:05 7/2
Utöver den skojiga svenska titeln som inte har åldrats väl och det breda New York-tugget har den här filmen inte mycket att erbjuda. Var det någonsin en god idé att ha Marlon Brando med i en musikal?
Ful_fisk (Anmäl)   12/1 2017
Väldigt mysig och trevlig, vilket egentligen ganska mycket ursäktar längden och bristen på driv. Så länge jag fick befinna mig i denna films värld så var jag nöjd! Inte den bästa av musikaler, men tillräckligt för att jag ska våga mig på en fyra i betyg.
lumberdajack (Anmäl)   15/11 2016
Bra låtar! Dock så verkar de ha ändrat från musikalversionen så att man får mycket mindre utav kvinnornas perspektiv. Det går ju inte tolkas positivt..
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Pysar och sländor