Quicksand

Originaltitel: Quicksand
Regissör:John Mackenzie
Utgivningsår:2003

Om Quicksand:

Bankmannen Martin Raikes blir tipsad om att stora summor pengar tvättas i Sydfrankrike via en filmstudio. Raikes ger sig iväg för att göra efterforskningar om studion. Snart befinner sig Raikes i en dödlig kamp om makten över franska rivierans kriminella värld. Dessutom blir han oskyldigt anklagad för att ha skjutit polismästaren i Nice. Raikes snärjs i ett nät av lögner, samtidigt som han måste fly för livet och försöka bevisa sin oskuld.

Titel: Journey to the End of the Night
Regissör: Wayne Beach
År: 2005
Genre: Drama, Thriller, Mysterium
Slow Burn

Michael Keaton, Michael Caine, Xander Berkeley, Rade Serbedzija, Judith Godrèche, Matthew Marsh, Kathleen Wilhoite, Rachel Ferjani, Colin Stinton

Timothy Prager

Drama, Kriminalare, Thriller

Storbritannien, Frankrike, Tyskland
Diskussioner om Quicksand  (0 diskussioner)
Kommentarer om Quicksand (17 st)
Bumbi78 (Anmäl)   25/11 2016
En rätt tam thriller utan några större överraskningar. Smårörigt och med en underbar Caine i en tyvärr alldeles för liten roll.
Grillo (Anmäl)   1/11 2012
Rätt bra thriller med standardmoment och inte alltför många överraskningar. Caine var underbar. Den som skrivit beskrivningen här tidigare måste dock totalt ha missförstått filmen... Förstår inte varför den har så lågt ft-betyg.
KyLLo (Anmäl)   29/11 2009
Bra idé, sämre utförande. Inget vidare spelad.
chris_lambert_ (Anmäl)   14/9 2008
svag tvåa.. en ganska dålig film om en ointrssant karaktär som åker för att lösa ett ointressant problem och hamnar i ett ännu större, ännu mer ointressant problem. Enda pluset är väl Michael Caine som avdankad skådis.
Bomkia (Anmäl)   15/2 2007
Ganska seg och tråkig. Caine är väl egentligen det enda som piggar upp - Keaton är dock helt ok. 2+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Quicksand