Quiz Show

Originaltitel: Quiz Show
Regissör:Robert Redford
Utgivningsår:1994

Om Quiz Show:

Dick Goodwin upptäcker att en populär TV-frågesport är uppgjord, så att överklasskillen Charles van Doren ska slå den tråkige juden Herbie Stempel.
Se filmen på Viaplay

Regissör: David Mamet
År: 1999
Genre: Drama, Romantik
Fallet Winslow
Titel: Mysteriet von Bülow
Originaltitel: Reversal of Fortune
Regissör: Sam Peckinpah
År: 1970
Genre: Drama, Komedi, Romantik, Western
Balladen om Cable Hogue

Ralph Fiennes, John Turturro, Paul Scofield, Rob Morrow, David Paymer, Hank Azaria, Christopher McDonald, Elizabeth Wilson, Mira Sorvino, Martin Scorsese, Bruce Altman, Griffin Dunne, Paul Guilfoyle, Illeana Douglas, William Fichtner

Paul Attanasio

Drama

Diskussioner om Quiz Show  (0 diskussioner)
Kommentarer om Quiz Show (54 st)
jonbo (Anmäl)   3/3 2017
Hade förväntat mig något mer.
Barneyk (Anmäl)   13/9 2015
Jag tycker filmen växer rakt igenom och jag pendlar lite mellan om jag ska sätta en trea eller en fyra. Med filmer baserade på sanna händelser är det alltid lite lurigt med hur man ska tänka och bedöma kring hur nära verkligheten en film lägger sig. Den här ligger uttalat sådär lagom nära vilket kan vara problematiskt men den fokuserar på rätt saker och jag tycker filmens mångfacetterade slut är det som till slut lyfter filmen tull en fyra.
Krille80 (Anmäl)   3/11 2014
En bra film som verkligen får en att sitta som fastklistrad. Handlar om hur frågeprogrammet "Tjugoett" på NBC var "fixat". Mycket bra skådespel av Turturro, Morrow och Fiennes. I vissa småroller fattas det dock något, vilket är väldigt tråkigt och drar ner betyget något. 3+
Bumbi78 (Anmäl)   13/6 2014
Kompetent och framförallt snyggt drama om mediavärlden. Grundstoryn är intressant, men någon större dramatik blir det aldrig tal.
Planekonomi (Anmäl)   17/3 2014
"Jag undrar vad hade Kant gjort?" Rolig kommentar i en ganska så seg film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Quiz Show