Rabid

Originaltitel: Rabid
Regissör:David Cronenberg
Utgivningsår:1977

Om Rabid:

Rose hamnar på sjukhus efter en mc-olycka. Hon blir försökskanin för ett experiment som ger henne aptit för blod.

Titel: Frossa
Regissör: Larry Cohen
År: 1974
Genre: Drama, Skräck
Det lever

Marilyn Chambers, Frank Moore, Joe Silver, Howard Ryshpan, Patricia Gage, Susan Roman, Roger Periard, Lynne Deragon, Terry Schonblum, Victor Désy, Julie Anna, Gary McKeehan

David Cronenberg

Thriller, Skräck

Kanada
Med i listor: Epidemier
Diskussioner om Rabid  (0 diskussioner)
Kommentarer om Rabid (61 st)
Lotso (Anmäl)   17/10 2017
I sin helhet är Rabid en underhållande skräckfilm om en person vars hunger för människoblod avslutar i en epidemi som sprids som en sjukdom bland människor som blir zombies. Om inte den meningen låter något för dig, är detta inte en film för dig. Visst det känns som den repeterar sig själv i mitten. Men jag fann mycket nöje i den. Om man är i rätt stadium, så lär man ha kul i 90 minuter.
Kimchi (Anmäl)   6/10 2016
Tycker inte alls den håller samma klass som Shivers. Men helt klart en godkänd lågbudgetskräckis.
Raimo_1985 (Anmäl)   10/7 2016
Svag fyra, ganska grym. Precis så där tokig, galen och skitig som en tidig film av en astuff regissör kan vara. Jag var underhållen helt igenom.
DrJW (Anmäl)   26/2 2016
Sättet huvudpersonen dödar sina offer var först så jäkla underligt, men dem förklarar de efter 34 minuter in i filmen! Och även den förklaringen kändes som att de kunde ha gjorts i samma stil som Cronenberg´s andra filmer som Videodrome eller Naked Lunch, dock den här gjordes innan dem filmerna och den här var lågbudget. En intressant handling, men har en del flaws och plotholes. Shivers som hade också en liknande handling och som Cronenberg gjorde två år tidigare, var bättre i jämförelse. Har hört att systrarna Soska, som gjorde See No Evil 2 och T-segmentet i The ABC´s of Death 2, är tänkta till att göra en remake av den här.....Mer gore, visst, men bättre? Vi får se...Hade också en del tutt-scener, vilket var egentligen inte så nödvändigt, men eftersom de är Marilyn Chambers från Behind the Green Door i huvudrollen, varför inte ;-) =)
Punkliv (Anmäl)   4/8 2014
Rekommenderad trea. Ett riktigt bottennapp!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Rabid