Raggarjävlar

Originaltitel: Raggarjävlar
Regissör:Sebastian Ringler
Utgivningsår:2019

Om Raggarjävlar:

Sami och hans kompisar älskar buckliga bilar och att dricka sig fulla. Mardrömmen är att bli "en vanlig Svensson" och målet är att vara så sluskig som möjligt. I klubben Mattsvart vill ingen bli vuxen; tillsammans sladdar de runt i Sverige på vilda raggarträffar. Men det är svårt att gasa ifrån räkningar, kärlekstrassel och bakfylla. Samis verklighet kommer ikapp samtidigt som gruppens vänskap sätts på prov. Hur långt är han beredd att gå för att slippa bli vuxen?

Dokumentär

Swedish Greasers

Sverige
Diskussioner om Raggarjävlar  (0 diskussioner)
Kommentarer om Raggarjävlar (4 st)
Tonti (Anmäl)   15:14 25/7
Rätt bra tycker jag.
Sajmlajm (Anmäl)   00:50 14/7
Klasskildring snarare än fokus på raggarkulturen. Stundtals mörk och gripande. Bra dokumentär, stark trea.
saturday_sun (Anmäl)   16:55 17/6
Lite för mycket fokus på enskilda personer och kanske lite mindre om kulturen i sig kring raggare. Men snyggt foto, bra musik och fina personporträtt.
Raimo_1985 (Anmäl)   12:50 7/6
Sevärd och blev en snackis efteråt! Den gjorde verkligen intryck, men jag har svårt att säga hur.