Rambo III

Originaltitel: Rambo III
Regissör:Peter MacDonald
Utgivningsår:1988

Om Rambo III:

Överste Trautman vill ha med Rambo till ett utbildningsläger i Afghanistan, men han vägrar. Rambo ändrar sig dock när han senare får veta att översten blivit tillfångatagen.

Titel: Rambo: First Blood II
Regissör: Kevin Reynolds
År: 1988
Genre: Drama, Krig
Odjuret

Kurtwood Smith, Sylvester Stallone, Richard Crenna, Marc de Jonge, Marcus Gilbert

Sylvester Stallone, Sheldon Lettich

Action, Krig

Med i listor: Krig Top 50
Diskussioner om Rambo III  (0 diskussioner)
Kommentarer om Rambo III (294 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
karlmats (Anmäl)   13/10 2017
Det här var ganska mycket en standardrulle från 80-talet. Filmmässigt var det ganska kasst men om man förväntar sig mer än så här av en film som Rambo III är man nog lite dum i huvudet trots allt. Det är ju aktivt dåligt, men det saknas charm och det känns lite autopilot över det här. Lite spännande att han hjälper talibanerna är det ju, men mest på papperet, i filmen pratar folk engelska och är ganska svartvita som karaktärer. Med tanke på att det var gamla Klåddan-kändisen Sheldon Lettich som skrivit manuset hade jag nog ändå försiktigt hoppats på lite mer snärtig dialog. En väldigt stabil 2a.
Sarakin76 (Anmäl)   26/12 2016
Klart dårligste filmen i serien.
Krille80 (Anmäl)   3/11 2014
Tyvärr blir det bara sämre och sämre, och fjantigare och fjantigare. Synd att en så bra första del i en filmserie kan devalveras till något så trivialt som detta. Som liten kille älskade jag dock detta.
nestle (Anmäl)   30/5 2014
Haha är väl inte alls värd en 3a egentligen men tycker Rambo är en skön karaktär och filmen underhåller ändå till en viss grad. Svag 3a.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Rambo III