Ra.One

Originaltitel: Ra.One
Regissör:Anubhav Sinha
Utgivningsår:2011

Om Ra.One:

En dataspelsutvecklare tappar kontrollen och en av kreationerna blir verklig.

Titel: Endiran - The Robot
Originaltitel: Endhiran
Regissör: S Shankar
År: 2010
Genre: Action, Science Fiction, Fantasy
Endiran - The Robot

Kareena Kapoor, Sanjay Dutt, Satish Shah, Dalip Tahil, Arjun Rampal, Priyanka Chopra, Shahana Goswami, Suresh Menon, Armaan Verma, Shahrukh Khan

David Benullo, Kanika Dhillon, Shahrukh Khan, Mushtaq Sheikh

Action, Äventyr, Science Fiction

Random Access One

Indien, USA
Diskussioner om Ra.One  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ra.One (5 st)
mazquara (Anmäl)   13/10 2012
Shahrukh Khan är ju alltid grymt underhållande, men filmen var annars rätt kass, tyvärr...
Hargulaf (Anmäl)   27/7 2012
Alldeles uthärdlig och med många under-bältet-skämt. Slår Endhiran med hästlängder trots ett manus som är både uppblåst med ändlösa scener och perforerat med plothål på en och samma gång. Undrar dock hur Shah Rukh Khans tolkning av en tamil togs emot i Tamil Nadu?
Tasnu Arakun (Anmäl)   27/4 2012
Indiskt specialeffektspektakel som känns som en upprepning av filmen Endhiran från året innan! Till största delen är den bara urlöjlig men det finns några läckra scener här och där och den är underhållande nog för att man ska orka sig igenom de 2½ timmarna. Manuset kändes lite tunt och utdraget och det går inte att skylla på alla dansnummer för de var faktiskt inte så många. Jag skulle dra mig för att kalla det sci-fi med tanke på att väldigt lite förklaras och ungefär vad som helst verkar kunna hända.
jonas79 (Anmäl)   10/4 2012
Ra.One visade sig vara en bra investering av min tid. Filmen var över all förväntan både rolig och charmig. Något kortare än vanliga Bollywood filmer, de 2½ timmarna bara flög förbi. Effekterna var bitvis riktigt bra och det var några scener som hade hållt måttet i den bästa thriller. Späckade med referenser till gamla Hollywood action och en del till Indisk film. Jag kan rekommendera den.
kosmek (Anmäl)   29/2 2012
Såg denna på ett flyg över Atlanten, och den var tillräckligt bra för att hålla en vaken.