Rapport till himlen

Originaltitel: Rapport till himlen
Regissör:Ulf Malmros
Utgivningsår:1994

Om Rapport till himlen:

Victor är nära att drunkna och hans hjärta stannar under några minuter. Efter olyckan kan han se döda människor. Han ser en tjej, Anna, på hennes egen begravning. Hon har blivit mördad och fler unga kvinnor har dött. Om man har blivit mördad måste man veta namnet på sin mördare för att komma in i himlen. Victor bestämmer sig för att hjälpa Anna och de andra att finna sin mördare.

Titel: Silvermannen
Regissör: Pål Sletaune
År: 1997
Genre: Komedi, Thriller
Junk Mail

Johan Widerberg, Lina Englund, Kjell Bergqvist, Stellan Skarsgård, Vanna Rosenberg, Marika Lagercrantz, Thomas Hellberg, Simon Norrthon, Malou Bergman, Lars Green, Gert Fylking, Elin Klinga, Yvonne Lombard, Kalle Westerdahl, Robert Gustafsson

Ulf Malmros

Drama, Mini-serie

Sverige
Med i listor: Mini-serie Top 50, SVT Öppet arkiv
Diskussioner om Rapport till himlen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Rapport till himlen (127 st)
Rai (Anmäl)   6/1 2018
Tja, funkar, men skulle knappast kalla den för en klassiker....
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
klassiker
Stygga-Vargen (Anmäl)   12/11 2016
Den här miniserien är otroligt förutsägbar. I övrigt finns det dock inte mycket att klaga på. Svag 5:a.
MeMyselfAndI (Anmäl)   6/7 2015
Den här miniserien är verkligen märklig. Det var så mycket jag inte ens förstod varför de hade med som var jätteskumt. Ändå fin på nåt sätt.
Krille80 (Anmäl)   9/1 2015
En annorlunda och väldigt sevärd miniserie som gjorde stort intryck på mig när jag första gången såg den i mina yngre tonår. När jag såg om den för två år sedan så blev jag väldigt förvånad över hur mycket jag tyckte om den än idag. Väldigt originellt och en höjdpunkt inom svensk TV.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Rapport till himlen