Betyg idag: 1 762 Besökare idag: 4 833

Originaltitel: The Right Stuff
Regissör:Philip Kaufman
Utgivningsår:1983

Om Rätta virket:

På Edwards Air Force Base blev blev testpiloten Chuck Yeager 1947 förste man att bryta ljudvallen. Flera år senare skulle samma plats bli bas för rekryteringen till USA:s första rymdprogram.

Titel: Apollo 13
Regissör: Clint Eastwood
År: 2000
Genre: Drama, Komedi, Äventyr, Science Fiction
Space Cowboys

Sam Shepard, Scott Glenn, Ed Harris, Dennis Quaid, Fred Ward, Barbara Hershey, Kim Stanley, Veronica Cartwright, Pamela Reed, Scott Paulin, Charles Frank, Lance Henriksen, Scott Wilson, Levon Helm, Kathy Baker, Mary Jo Deschanel, Susan Kase, Donald Moffat

Philip Kaufman

Drama, Äventyr

Det rätta virket

Recension Rätta virket

- Kalven_RB sätter betyg 2 och skriver:
Jag hade inte hört talas så mycket om den här filmen innan jag tittade på den. Blev dock ganska lockad att köpa den då jag är en svag människa och gillade framsidan på DVD utgåvan =). Den har också vunnit 4 Oscarstatyetter och var tämligen billig. Det enda jag visste om filmen tidigare var ungefär vad filmen skulle handla om, nämligen de första amerikanska astronauterna. Handlingen lyckades överraska...

Recension av Rätta virket - Läs hela!

Diskussioner om Rätta virket  (0 diskussioner)
Kommentarer om Rätta virket (89 st)
gjoob (Anmäl)   10:42 1/2
Alldeles för lång för sitt eget bästa, speciellt med tanke på att det aldrig blir riktigt intressant. Inte heller hittar vi några intressanta karaktärer eller rollprestationer som kan väcka till liv denna förvånansvärt ljumma film.
andmoreagain (Anmäl)   26/11 2017
Aldrig riktigt tråkig men alldeles för jävligt jävla lååååång. :) Men jag gillar ju stillsamma och lugnt berättade historier och porträtt. Det är mycket MÄN av och med MÄN MEN ändå tyckte jag det var fint att se MÄN som Scott Glenn, Dennis Quaid, Ed Harris, Lance Henriksen (skymtar mest bara förbi dock) och framförallt Fred Ward i ett hyfsat sofistikerat sammanhang. Ingen film man måste se MÄN trean är stabil. Roger that.
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Jaganatha (Anmäl)   24/5 2017
Fantastisk film, mycket bättre än Top Gun om aviation och amerikansk patriotism utan att bli ren propaganda och värvningsfilm. Det är djärvt av Philip Kaufman att låta historien brodera ut sig över tre timmar. Ingen risk att vi får se The Right Stuff 2 så här 35 år senare, blink, blink!
Barneyk (Anmäl)   12/12 2016
Alldeles alldeles för lång. Inte för att den hade blivit så mycket bättre som kortare. Tråkiga karaktärskildringar, tråkiga konflikter såväl i familjen, som inom gruppen som mellan gruppen och "chefterna" eller vad man ska säga. Alldeles för tråkigt och utdraget för att vara underhållande och alldeles för krystat och icke-trovärdigt för att kännas särskilt intressant. Många scener känns dessutom väldigt styltiga istället för att konflikterna utvecklas naturligt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Rätta virket