Råttatouille

Originaltitel: Ratatouille
Regissör:Brad Bird, Jan Pinkava
Utgivningsår:2007

Om Råttatouille:

Remy bor i Paris. Remy har en dröm: Att bli kock. En dröm som inte är lätt alls att uppfylla då Remys familj är riktigt skeptiska till den och kanske det som hindrar honom mest: han är en råtta.

Titel: Hitta Nemo
Regissör: David Bowers, Sam Fell
År: 2006
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr
Bortspolad
Titel: Mus i sitt eget hus
Originaltitel: Mousehunt
Regissör: Rob Minkoff
År: 1999
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Stuart Little

Patton Oswalt (röst), Brad Garrett (röst), Peter O'Toole (röst), Janeane Garofalo (röst), Ian Holm (röst), Brian Dennehy (röst), Adam Scott (röst), Lou Romano (röst), Ashley O'Connor (röst)

Brad Bird, Jan Pinkava, Jim Capobianco

Komedi, Animerad, Familjefilm

Recension Råttatouille

- Cowbell sätter betyg 5 och skriver:
Jag fick upp ögonen för Brad Bird i och med hans långfilmsdebut, den underskattade pärlan Järnjätten (The Iron Giant). Efter denna fantastiska upplevelse blev jag helt hänförd och hoppades på ytterligare storverk från den forne Simpsons-medarbetaren. Jag fick min önskan uppfylld när han ihop med Pixar lyckades snickra ihop en av de bästa superhjältefilmer som någonsin gjorts, nämligen just Superhjältarna...

Recension av Råttatouille - Läs hela!

Med i listor: Animerad Top 50, Familjefilm Top 50, Pixar
Diskussioner om Råttatouille  (0 diskussioner)
Kommentarer om Råttatouille (700 st)
Ful_fisk (Anmäl)   17/6 2018
Höjer till en fyra. Tycker fortfarande de mänskliga karaktärerna är rätt endimensionella och störiga (vilket märkligt nog inte gäller för råttorna), men filmen har en stor passion och lyckas verkligen göra något speciellt av en till synes simpel story. Sedan är ju animationerna helt sjukt bra också! Hade bara önskat att klichéerna hade undvikits i allt större utsträckning, så att filmens hjärta hade fått bulta hårdare igenom slutresultatet. Men det fick vi ju i alla fall i nästa film!
Stygga-Vargen (Anmäl)   1/1 2018
Den här filmen var faktiskt över förväntan.
Filmfantast86 (Anmäl)   14/10 2017
Rai (Anmäl)   9/10 2017
Söt film och underhållande, även om jag inte vidare svag för animerad film, men vissa slinker igenom mitt kritiska öga som den här filmen...
idaho1981 (Anmäl)   24/9 2017
Positivt överraskad, fin historia med snygg animation. Lite komik, lite drama och lite snyft vid slutet, som vanligt när det gäller Disney/Pixar, men man tycker om karaktärerna väldigt mycket.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Råttatouille
Se filmen