Råttornas hämnd

Originaltitel: The Food of the Gods
Regissör:Bert I Gordon
Utgivningsår:1976

Om Råttornas hämnd:

Filmen bygger på en berättelse av H.G. Wells. Här har vi Marjoe Gortner (en man med en mycket bizarr bakgrund, bl a har han varit ungdomspredikant!) och en polare, som ska tillbringa en tid i friska luften på en liten ö. Plötsligt anfalls polaren av jättebin, och dödas. Marjoe hastar till en bondgård efter hjälp, men blir attackerad av jättehöns (!) ett faktum Marjoe inte verkar tycka är så underligt. Det visar sig att ett bondpar har hittat en mystisk sörja, som får de levande varelser som äter av det att växa. Till ön kommer även en affärsman och hans kvinnliga assistent för att hämta gegget och sälja för dyra pengar. Självklart har de inte räknat med...jätteråttorna.

Titel: Nattens skräck
Regissör: Damian Lee
År: 1989
Genre: Skräck, Science Fiction
Food of the Gods II

Marjoe Gortner, Belinda Balaski, Ralph Meeker, Pamela Franklin, Ida Lupino, Jon Cypher, John McLiam

Bert I Gordon

Skräck, Science Fiction

Med i listor: H.G. Wells, Råttor
Diskussioner om Råttornas hämnd  (0 diskussioner)
Kommentarer om Råttornas hämnd (26 st)
larsen1976 (Anmäl)   17/9 2018
Detta var en av dom första hyrfilmerna som jag hyrde till movieboxen 1984.. jag var helt såld. Måste se den igen. Men som jag minns den var det en 5:a då den gjorde ett stort avtryck på en vettskrämd 8-åring :D
AlbinWesley (Anmäl)   3/7 2015
Väldigt dålig, men den har gigantiska höns och råttor och jätteäckliga larver.
todape (Anmäl)   13/6 2015
Smått charmig och helt okej gammal skräckis. 4/10
carnevil (Anmäl)   7/11 2014
Jättehöns gör ettan till en tvåa.
Lotso (Anmäl)   17/10 2014
I sin helhet är The Food of the Gods en av de svagare djurskräckfilmerna där ute. Den är väldigt lätt att göra narr av, huvudpersonen köpte jag inte för fem öre och hotet känns inte alls så stort eller allvarligt som filmen bygger upp det till, samt en final som inte levererar. Men vad som räddar den är effekterna av Bert I. Gordon som är härliga på sitt eget lilla vis. Djurattackerna är dugliga och blodet likaså. Ta det och bedöm själva om det är något att kolla på eller inte.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Råttornas hämnd