Razorback

Originaltitel: Razorback
Regissör:Russell Mulcahy
Utgivningsår:1984

Om Razorback:

Beth Winters är medlem i en förening för djurens rättigheter och reser till en primitiv, avlägsen landsände i Australien, som är befolkad av tysta, hårda och ibland hänsynslösa människor. Hon ska göra en dokumentärfilm om den grymma jakten på kängurur och deras användning till djurmat. Men Beth försvinner mystiskt och hennes man Carl åker till Australien för att få klarhet i hennes försvinnande. Väl där nere konfronteras han med de samvetslösa människorna. Carl möter också den mest vildsinta best som någonsin funnits i Australiens vildmark - det ohyggligt gigantiska vildsvinet Razorback...

Titel: Chaw
Regissör: Mario Andreacchio
År: 1986
Genre: Action, Thriller
Fair Game

Gregory Harrison, Judy Morris, Arkie Whiteley, Bill Kerr, Chris Haywood, David Argue, John Ewart

Everett De Roche, Peter Brennan

Thriller, Skräck

Australien
Diskussioner om Razorback  (0 diskussioner)
Kommentarer om Razorback (51 st)
vonadel (Anmäl)   15/8 2018
Ah, vilken nostalgi! Hyrde denna på VHS när det begav sig. Tyckte inte den var någon höjdare då, och i ärlighetens namn är den ju inte det nu heller. Men, den är ju så 80-tals charmig, så kan ju inte ge den lägre betyg. Märks att det inte fanns någon CGI på den tiden, på gott o ont. 5/10
stgurgel (Anmäl)   29/1 2018
TIL att när vildsvin blir fullvuxna blir dom noshörningar. Pluspoäng för alla härliga fordon
Fläskkäft (Anmäl)   16/9 2015
Hyfsad djurskräckis där vildsvinet inte bara sliter sönder hus utan även reagerar på förolämpningar. Det bjuds på dåligt skådespeleri varvat med lite humor. Fotot är det inget fel på och det är många gånger riktigt grymt. Det är alltid smart att visa så lite av "monstret" som möjligt och låta ens egna fantasi fylla ut resten. Finalen må kännas väldigt dum men allt som allt är detta en film jag inte hade velat missa. Stark tvåa!
RobinsTaste (Anmäl)   25/2 2015
En stark trea för dess fina foto, det brutala med djurplågeri och självklart besten själv: Razorback som nästan ger mig hjärtattack när man ser dess gigantiska käftar. Go film.
ziferN (Anmäl)   30/9 2014
Först och främst trodde jag faktiskt att filmen skulle vara lite mer underhållande men den får ändå duga, men filmens starka kort och det som gör den något sevärd är det riktigt läckra fotot och designen på dess Razorback. Men nja, en någon svag trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Razorback