RBG

Originaltitel: RBG
Regissör:Julie Cohen, Betsy West
Utgivningsår:2018

Om RBG:

Dokumentärfilm och biografi om den idag 84-åriga domaren i USAs högst domstol, Ruth Bader Ginsburg. Filmen skildrar hennes uppväxt och hennes rättsliga kamp för ökad jämställdhet.

Dokumentär

Diskussioner om RBG  (0 diskussioner)
Kommentarer om RBG (8 st)
myslas (Anmäl)   19:57 17/3
Inte bara ett porträtt över en väldigt intressant personlighet utan även ett informativt dokument över amerikansk jämställdhetshistoria. Lyckas vara både underhållande och känslosam.
Zipper (Anmäl)   11:19 2/3
Inte särskilt spännande ur ett rent filmiskt perspektiv, men ett fint personporträtt av en brilliant kvinna.
Canomia (Anmäl)   18:59 21/2
Som alla säger är det inget som sticker ut formatmässigt alls. En dokumentär om en intressant person, från en klart beundrande synvinkel. Men hur som helst klart sevärd.
haajen (Anmäl)   10:28 16/1
Lätt att se och informativ men inget direkt djuplodande. En fin hyllning till en beundransvärd kvinna.
fridenpaden (Anmäl)   20:47 15/1
Intressant och informativ om en person jag inte visste så mycket om . Som dokumentär känns den som standard, som ett alternativ till att läsa en biografi om RBG.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till RBG
Se filmen