Ready Player One

Originaltitel: Ready Player One
Regissör:Steven Spielberg
Utgivningsår:2018

Om Ready Player One:

Året är 2045 och världen befinner sig på kanten till kaotisk kollaps. Människor har sökt trygghet i en virtuell verklighet - universumet OASIS som har skapats av den briljante och excentriske James Halliday. När Halliday dör, testamenterar han sin enorma förmögenhet till den som hittar den digitala ledtråd han gömt någonstans i det gigantiska OASIS. Det blir en tävling som engagerar en hel värld. När den unga hjälten Wade Watts bestämmer sig för att delta i tävlingen kastas han in i en fartfylld och svindlande skattjakt genom ett universum fyllt av mysterier och faror.

Titel: Avatar
Regissör: Lilly Wachowski, Lana Wachowski
År: 1999
Genre: Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction
Matrix

Tye Sheridan, Olivia Cooke, Ben Mendelsohn, Lena Waithe, T J Miller, Simon Pegg, Mark Rylance, Philip Zhao, Win Morisaki, Hannah John-Kamen, Ralph Ineson, Susan Lynch, Clare Higgins, Laurence Spellman, Perdita Weeks, Joel MacCormack, Kit Connor

Ernest Cline, Zak Penn

Action, Äventyr, Science Fiction

RPO

Diskussioner om Ready Player One  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ready Player One (85 st)
hsimpson (Anmäl)   23:22 11/7
Lite underhållande, men det är samtidigt tröttsamt med alla dessa referenser till annat inom populärkulturen. Det gör till slut att det inte alls känns originellt, utan som någon sorts navelskådande. Dessutom så klyschigt att det nästan blir parodiskt. En klassisk Spielbergsk popcorn-film.
Körsbär (Anmäl)   00:15 13/5
Bra mycket bättre än jag förväntade mig o vill man se nånting nytt så känns detta som en sådan film.
ToddDowney (Anmäl)   18:39 12/5
Som min sambo säger när vi såg den "en riktig nörd-film" och kan inte annat än att hålla med. Men va gör de, riktigt rolig och underhållande rakt igenom. och man får inte glömma den bästa repliken "It's f#@cking Chucky".
Nintendo 64 (Anmäl)   23:58 29/4
Många kul referenser och otroligt välgjord men egentligen inte så mycket mer än så
Zeds2003 (Anmäl)   19:39 8/4
Egentligen en stark 4 - men det var så många personliga referenser till det jag älskar att den trippar upp på femman. I just freaking love it! Det här var en film för mig - tack Spielberg!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ready Player One