Ready Player One

Originaltitel: Ready Player One
Regissör:Steven Spielberg
Utgivningsår:2018

Om Ready Player One:

Året är 2045 och världen befinner sig på kanten till kaotisk kollaps. Människor har sökt trygghet i en virtuell verklighet - universumet OASIS som har skapats av den briljante och excentriske James Halliday. När Halliday dör, testamenterar han sin enorma förmögenhet till den som hittar den digitala ledtråd han gömt någonstans i det gigantiska OASIS. Det blir en tävling som engagerar en hel värld. När den unga hjälten Wade Watts bestämmer sig för att delta i tävlingen kastas han in i en fartfylld och svindlande skattjakt genom ett universum fyllt av mysterier och faror.

Tye Sheridan, Olivia Cooke, Ben Mendelsohn, Lena Waithe, T J Miller, Simon Pegg, Mark Rylance, Philip Zhao, Win Morisaki, Hannah John-Kamen, Ralph Ineson, Susan Lynch, Clare Higgins, Laurence Spellman, Perdita Weeks, Joel MacCormack, Kit Connor

Ernest Cline, Zak Penn

Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction

RPO

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Ready Player One  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ready Player One (29 st)
yrkeschaufföre (Anmäl)   01:25 16/5
Snygg film med intressanta tankar om VR men karaktärerna är ju väldigt platta och historien rak som en linjal. Tyvärr missade jag de flesta referenserna så att se den på dvd kan nog bli intressant.
hakuna (Anmäl)   00:03 16/5
Bästa filmen jag sett #gamer4life
Danny_Boy (Anmäl)   10:06 12/5
Alla referenser är det enda som räddar denna filmen från en etta. En av de mest ytliga och klichéartade filmer jag sett på länge, och egentligen är jag inte förvånad.
DIProgan (Anmäl)   21:34 10/5
Det visuella och referenserna till populärkulturen får väl sägas va behållningen av denna. Barn kan säkert gilla den och inte förstå hälften av vad som pågår. På det stora hela är det en tämligen tam historia som ser ball ut.
karlmats (Anmäl)   09:27 8/5
En film som inte direkt gynnas av att man läser om den i efterhand. Det här är en tom berg- och dalbana så klarar man av att se det för vad det är och njuta för stunden så blir det också underhållande och det var precis vad jag gjorde i biomörkret. Börjar man sen reflektera över hur tunna karaktärer det är och hur mycket av en nördfantasi det är så börjar magin falna. Men lösningen blir väl då att inte reflektera så mycket, det var ju trots allt ganska underhållande för stunden på ett eskapistiskt sätt. Vid en eventuell omtitt kan betyget vara i fara men så här efter första titten känns det som att det får bli en 3a, jag är trots allt en del av målgruppen för den här rullen. Som vanligt med Spielberg är det ganska förutsägbart och safe, men 80-talsreferenserna som staplas på varandra är lite roliga att försöka spotta ändå. Nu väntar vi bara på att OASIS ska hända på riktigt, den grundidén är ändå smått fantastisk.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ready Player One