Ready Player One

Originaltitel: Ready Player One
Regissör:Steven Spielberg
Utgivningsår:2018

Om Ready Player One:

Året är 2045 och världen befinner sig på kanten till kaotisk kollaps. Människor har sökt trygghet i en virtuell verklighet - universumet OASIS som har skapats av den briljante och excentriske James Halliday. När Halliday dör, testamenterar han sin enorma förmögenhet till den som hittar den digitala ledtråd han gömt någonstans i det gigantiska OASIS. Det blir en tävling som engagerar en hel värld. När den unga hjälten Wade Watts bestämmer sig för att delta i tävlingen kastas han in i en fartfylld och svindlande skattjakt genom ett universum fyllt av mysterier och faror.

Titel: Röjar-Ralf
Regissör: Nic Balthazar
År: 2007
Genre: Drama, Thriller
Ben X

Tye Sheridan, Olivia Cooke, Ben Mendelsohn, Lena Waithe, T J Miller, Simon Pegg, Mark Rylance, Philip Zhao, Win Morisaki, Hannah John-Kamen, Ralph Ineson, Susan Lynch, Clare Higgins, Laurence Spellman, Perdita Weeks, Joel MacCormack, Kit Connor

Ernest Cline, Zak Penn

Action, Äventyr, Science Fiction

RPO

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Ready Player One  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ready Player One (78 st)
kboman (Anmäl)   06:54 13/2
Rörig, jobbig att titta på, ytlig, "referenserna" tillför ingenting. Se bara i nödfall.
Starkbröl (Anmäl)   21:51 11/2
Nja, inget vidare, och som någon skrev, för mycket fanservice.
BarryHero (Anmäl)   15:07 6/2
Många helt fantastiska scener i framför allt i början och mitten av filmen - och då tänker jag främst på alla härliga referenser. Tappar mot slutet då den tyvärr blir lite väl generisk och jag tycker nästan man hade kunnat skippa IOI helt. Spelet självt är ett intressant hinder nog.
Christofer (Anmäl)   21:51 4/2
Helt klart min smak och rejält undehållande. Första halvan var faktiskt en femma men sedan tappade det lite. Det blev lite väl mycket ’Disney’ på slutet men det gick att bortse från. Totalt sett en trevlig åktur.
dafreakish (Anmäl)   00:03 4/2
Spielberg kan sin action och sina äventyrsfilmer. Denna gång skapar han en berg-och-dalbana full av läckra referenser och coola sekvenser staplade på varandra. Tyvärr blir det för mycket av det goda och skådespeleriet har han helt förbisett, det är genomgående högst mediokert som bäst. Men som popcornunderhållning är det strålande och det är nog ändå inom detta som Spielberg lyser som starkast. Klassisk matiné i ny tappning.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ready Player One