Ready Player One

Originaltitel: Ready Player One
Regissör:Steven Spielberg
Utgivningsår:2018

Om Ready Player One:

Året är 2045 och världen befinner sig på kanten till kaotisk kollaps. Människor har sökt trygghet i en virtuell verklighet - universumet OASIS som har skapats av den briljante och excentriske James Halliday. När Halliday dör, testamenterar han sin enorma förmögenhet till den som hittar den digitala ledtråd han gömt någonstans i det gigantiska OASIS. Det blir en tävling som engagerar en hel värld. När den unga hjälten Wade Watts bestämmer sig för att delta i tävlingen kastas han in i en fartfylld och svindlande skattjakt genom ett universum fyllt av mysterier och faror.

Titel: Matrix
Regissör: Nic Balthazar
År: 2007
Genre: Drama, Thriller
Ben X

Tye Sheridan, Olivia Cooke, Ben Mendelsohn, Lena Waithe, T J Miller, Simon Pegg, Mark Rylance, Philip Zhao, Win Morisaki, Hannah John-Kamen, Ralph Ineson, Susan Lynch, Clare Higgins, Laurence Spellman, Perdita Weeks, Joel MacCormack, Kit Connor

Ernest Cline, Zak Penn

Action, Äventyr, Science Fiction

RPO

Diskussioner om Ready Player One  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ready Player One (65 st)
Sovande_mannen (Anmäl)   23:50 9/11
Bland det bästa jag sett i mitt liv.
Robkiller (Anmäl)   22:17 21/10
Vissa referenser är ju rätt bra.. men filmen i sig är inte nå vidare.., alldeles för många och långa animerade sekvenser.... känns som en barnfilm, men då är referenserna rätt meninglösa...
HerrNenne (Anmäl)   04:55 21/10
Alltså, Pixels var 50 gånger bättre. Minst. Gillar folk det här? Ytlig klichéfylld dåligt skriven svartvit plastig dum film som försöker vara hipp på sättet vuxna försöker låtsas vara hippa. Fylld med usla skådespelarinsatser och kanske världens mest ointresserade och patetiska kärlekshistoria?Jag ogillar den här filmen starkt, trots att den var knappt sebar.
Jompalompier (Anmäl)   09:07 20/10
Började lovande och verkar vara en trevlig film. Dock hade den tjänat rejält på att vara typ 90 minuter istället för 140. Den blir utdragen andra halvan enligt mig.
jiemm (Anmäl)   08:55 17/9
Rätt underhållande för stunden, men inte något som kommer stanna kvar i minnet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ready Player One
Se filmen