Ready Player One

Originaltitel: Ready Player One
Regissör:Steven Spielberg
Utgivningsår:2018

Om Ready Player One:

Året är 2045 och världen befinner sig på kanten till kaotisk kollaps. Människor har sökt trygghet i en virtuell verklighet - universumet OASIS som har skapats av den briljante och excentriske James Halliday. När Halliday dör, testamenterar han sin enorma förmögenhet till den som hittar den digitala ledtråd han gömt någonstans i det gigantiska OASIS. Det blir en tävling som engagerar en hel värld. När den unga hjälten Wade Watts bestämmer sig för att delta i tävlingen kastas han in i en fartfylld och svindlande skattjakt genom ett universum fyllt av mysterier och faror.

Titel: Röjar-Ralf
Regissör: James Cameron
År: 2009
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Avatar

Tye Sheridan, Olivia Cooke, Ben Mendelsohn, Lena Waithe, T J Miller, Simon Pegg, Mark Rylance, Philip Zhao, Win Morisaki, Hannah John-Kamen, Ralph Ineson, Susan Lynch, Clare Higgins, Laurence Spellman, Perdita Weeks, Joel MacCormack, Kit Connor

Ernest Cline, Zak Penn

Action, Äventyr, Science Fiction

RPO

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Ready Player One  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ready Player One (61 st)
jiemm (Anmäl)   08:55 17/9
Rätt underhållande för stunden, men inte något som kommer stanna kvar i minnet.
Fargo (Anmäl)   00:13 15/9
Faktiskt mycket sämre än jsg väntat mig. Så otroligt krystad.
Mysharry (Anmäl)   21:45 10/9
Massor av ögongodis och mycket god underhållning, för stunden. Jag dyrkar inte åttiotalet, men tyckte boken var helt okej. En bra adaption, som rör sig tillräckligt fritt för att vara ett eget verk. En läcker matiné, och lite till. Nära en fyra, men eftersom jag nästan glömt att jag sett den, blir det en stark trea.
the Feber (Anmäl)   11:53 31/8
Filmen fördel är såklart de popkulturella preferenserna och förmågan att snyggt fånga in samtidens teknikvärld. Svagheten är att filmens framförande inte känns trovärdigt, med massvis av klichéer. Var nära betyg 4 för sitt underhållningsvärde och alla goa easter-eggs, men det får landa på en go trea.
leothar (Anmäl)   21:20 30/8
Jag kräks.