Ready Player One

Originaltitel: Ready Player One
Regissör:Steven Spielberg
Utgivningsår:2018

Om Ready Player One:

Året är 2045 och världen befinner sig på kanten till kaotisk kollaps. Människor har sökt trygghet i en virtuell verklighet - universumet OASIS som har skapats av den briljante och excentriske James Halliday. När Halliday dör, testamenterar han sin enorma förmögenhet till den som hittar den digitala ledtråd han gömt någonstans i det gigantiska OASIS. Det blir en tävling som engagerar en hel värld. När den unga hjälten Wade Watts bestämmer sig för att delta i tävlingen kastas han in i en fartfylld och svindlande skattjakt genom ett universum fyllt av mysterier och faror.

Titel: Röjar-Ralf
Regissör: James Cameron
År: 2009
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Avatar

Tye Sheridan, Olivia Cooke, Ben Mendelsohn, Lena Waithe, T J Miller, Simon Pegg, Mark Rylance, Philip Zhao, Win Morisaki, Hannah John-Kamen, Ralph Ineson, Susan Lynch, Clare Higgins, Laurence Spellman, Perdita Weeks, Joel MacCormack, Kit Connor

Ernest Cline, Zak Penn

Action, Äventyr, Science Fiction

RPO

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Ready Player One  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ready Player One (45 st)
Loomis (Anmäl)   23:10 21/7
Filmgodis
Engravadlax (Anmäl)   00:28 19/7
OASIS verkar astrist, speldesignmässigt, och skaparen Hallidays repliker är 80% floskler som "jag vill inte skapa regler" (vilket nog måste vara det mest speldesignfientliga man kan säga). 80-talsreferenserna är dessutom provocerande anakronistiska--något av en generationsklyfta för manusförfattarna kanske--fast att folk på 2040-talet skulle finna The Shining dödsläskig när inte ens folk som såg den på bio när den kom gjorde det... det måste vara ett skämt, lol. Gediget hantverk, dåliga idéer.
Lectra (Anmäl)   02:21 16/7
Kameraåkningarna gjorde att jag kräktes ett par minuter in i filmen och det är inte ens därför jag tycker att den är dålig.
best_jeppe (Anmäl)   23:57 10/7
Börjar helt okej men sedan så blir den töntigare och töntigare samt att filmen och dess karaktärer känns ganska tunna och nästan som karikatyrer. I slutändan blir det en stark 2a.
Hypostas2 (Anmäl)   09:41 7/7
Började lovande, men blir sämre och sämre. Kräksvarning på slutet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ready Player One