Betyg idag: 1 071 Besökare idag: 4 801

Originaltitel: Ready Player One
Regissör:Steven Spielberg
Utgivningsår:2018

Om Ready Player One:

Året är 2045 och världen befinner sig på kanten till kaotisk kollaps. Människor har sökt trygghet i en virtuell verklighet - universumet OASIS som har skapats av den briljante och excentriske James Halliday. När Halliday dör, testamenterar han sin enorma förmögenhet till den som hittar den digitala ledtråd han gömt någonstans i det gigantiska OASIS. Det blir en tävling som engagerar en hel värld. När den unga hjälten Wade Watts bestämmer sig för att delta i tävlingen kastas han in i en fartfylld och svindlande skattjakt genom ett universum fyllt av mysterier och faror.

Titel: Avatar
Regissör: Nic Balthazar
År: 2007
Genre: Drama, Thriller
Ben X

Tye Sheridan, Olivia Cooke, Ben Mendelsohn, Lena Waithe, T J Miller, Simon Pegg, Mark Rylance, Philip Zhao, Win Morisaki, Hannah John-Kamen, Ralph Ineson, Susan Lynch, Clare Higgins, Laurence Spellman, Perdita Weeks, Joel MacCormack, Kit Connor

Ernest Cline, Zak Penn

Action, Äventyr, Science Fiction

RPO

Diskussioner om Ready Player One  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ready Player One (81 st)
Zeds2003 (Anmäl)   19:39 8/4
Egentligen en stark 4 - men det var så många personliga referenser till det jag älskar att den trippar upp på femman. I just freaking love it! Det här var en film för mig - tack Spielberg!
Krille80 (Anmäl)   11:13 16/3
Filmen drar direkt in mig i sitt berättande och sin framtidsskildring av vårt samhälle. Att man dessutom öser på med massor av referenser till populärkultur, är som en stor belöning för mig som besitter massor av "onödig" kunskap inom det området. Under filmens andra hälft så släpper man dock på filmens lekfullhet och det blir ett större allvar, mer action och drama. Samtidigt innebär det att filmen blir mindre originell och på samma gång mer tröttsam, i mina ögon.
Pos (Anmäl)   08:26 13/3
Undermåligt skådespeleri och ostigt värre på sina håll, men det är något i den här filmen som verkligen fångar mig. Otroligt underhållande och tanken på vad VR kan innebära i framtiden är sjukt fascinerande.
kboman (Anmäl)   06:54 13/2
Rörig, jobbig att titta på, ytlig, "referenserna" tillför ingenting. Se bara i nödfall.
Starkbröl (Anmäl)   21:51 11/2
Nja, inget vidare, och som någon skrev, för mycket fanservice.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ready Player One