Ready to Rumble

Originaltitel: Ready to Rumble
Regissör:Brian Robbins
Utgivningsår:2000

Om Ready to Rumble:

Två korkade polares världsbild rasar då de ser idolen wrestlingbrottaren Jimmy genom mygel förlora VM-titeln. Nu vill de göra allt för att han ska återta den. Men först måste de klara av nye mästare Diamond Dallas Page och hans manager.

Titel: The Wrestler
Originaltitel: Screwed
Regissör: Scott Alexander, Larry Karaszewski
År: 2000
Screwed

David Arquette, Chris Owen, Joe Pantoliano, Martin Landau, Oliver Platt, Rose McGowan, Kathleen Freeman, Scott Caan, Steve Borden, Bill Goldberg, Caroline Rhea, Richard Lineback, Dallas Page, Tait Smith

Steven Brill

Komedi

Recension Ready to Rumble

- Rollywood sätter betyg 1 och skriver:
Hur gör man en bra komedi om wrestling? Går det? Jag här misslyckas men i alla fall totalt när David Arquette kliver upp på scen med sina clownkonster som den alltför tråkige och barnslige pajasen Gordie Boggs. Att dessutom sätta b-skådisen Scott Caan vid hans sida gör ju inte saken bättre. Det enda han gör i filmen är i princip att köra bil och härma Arquette. Ganska fantasilöst om jag får säga det...

Recension av Ready to Rumble - Läs hela!

Diskussioner om Ready to Rumble  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ready to Rumble (64 st)
BrutusBeefcake (Anmäl)   13/12 2012
It's me! It's me! It's DDP!
dafreakish (Anmäl)   31/12 2011
Arquettes karriär har sedan första stund varit en nedåtgående spiral och att han får roller alls borde i sig kunna skapa världens mest osannolika dokumentär. Hur många har han en hållhake på egentligen? Filmen, ja den skulle kunna vara hans allra värsta. Det är dock imponerande....
Robkiller (Anmäl)   18/9 2011
Delvis är den väl rätt bra och vissa skämt fungerar faktiskt. Tycker dock att den spårar ur lite väl mycket för att det ska bli bra hela vägen. Kul att se lite gamla Wrestlare, men handlingen är väldigt klen och de som filmen egentligen handlar om är rätt så dryga.
Eddydasilva (Anmäl)   23/5 2011
Denna film tycker ja klart är riktigt underhållande haha, med Wrestling fansen och allt tycker ja är riktigt stort +, men klart en film ja tycker starkt om haha :)
TheUnderdogJR (Anmäl)   27/4 2011
Sjuuuukt rolig!!