Reality Bites

Originaltitel: Reality Bites
Regissör:Ben Stiller
Utgivningsår:1994

Om Reality Bites:

Utan återvändo på väg in i en förebildslös vuxenvärld och en diffus framtid. Att vara tjugonånting i ett förvirrat 90-tal har sina problem...
Se filmen på Headweb

Regissör: Pedro Almodóvar
År: 1993
Genre: Komedi
Kika

Winona Ryder, Ethan Hawke, Renée Zellweger, Ben Stiller, Swoosie Kurtz, Janeane Garofalo, Steve Zahn, Joe Don Baker, Andy Dick, Keith David, Jeanne Tripplehorn, Anne Meara, John Mahoney, Harry O'Reilly, David Spade

Helen Childress

Drama, Komedi

Diskussioner om Reality Bites  (0 diskussioner)
Kommentarer om Reality Bites (150 st)
Bomkia (Anmäl)   12/12 2015
Jag blev irriterad på Hawkes karaktär och levde mig till viss del in i de andra. Väldigt 90-tal. 3+
gubben viktor (Anmäl)   6/7 2015
Skön känsla. Men oj vad de rökte. Kan ingen räkna hur många gånger de rökte? Vore kul att veta.
Darn (Anmäl)   18/6 2015
Halvskön film med indieambitioner. Gillar verkligen Winona Ryder och Ethan Hawke och hur generation x-bryderierna görs på ett naturligt sätt än att ta plats alldeles för mycket. Förlorar eventuellt lite på att vara lite blekare än flera liknande sådana. Alltjämt godkänd.
MaxSöderholm (Anmäl)   17/2 2015
Så jäkla bra vibrationer filmen igenom...jag må vara lättflörtad: lite roliga cameos och härlig 90-talsestetik garanterar nästan ett högt betyg från mig (lex Kevin Smith).
Krille80 (Anmäl)   13/11 2014
Jag måste säga att jag är förvånad men detta är en insiktsfull och mogen regidebut av Ben Stiller. Rolig dialog och gott om existentiella funderingar och framförallt lysande skådespeleri. Många minnesvärda och rent dråpligt träffsäkra scener. Steve Zahn och Janeane Garofalo fick här sina genombrott. Tiden har dock stulit lite av filmens charm. 3+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Reality Bites