Rebellen

Originaltitel: Reckless
Regissör:James Foley
Utgivningsår:1984

Om Rebellen:

En rebellisk tonårig idrottsman, faller för cheerleader-tjejen Tracy. De kommer från olika sociala bakgrunder och varnas av vänner och familj att det inte är nån mening med förhållandet. Men Johnny kämpar ändå för att vinna Tracys kärlek.

Titel: Ta chansen!
År: 1983
Genre: Komedi, Romantik
Film nr.: 19220
Det svarta fåret

Aidan Quinn, Daryl Hannah, Kenneth McMillan, Dan Hedaya, Adam Baldwin, Cliff De Young, Lois Smith, Billy Jayne, Toni Kalem, Jennifer Grey

Chris Columbus

Drama, Komedi, Romantik

Diskussioner om Rebellen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Rebellen (3 st)
lekke (Anmäl)   28/7 2012
Nja, Hannahs karaktär kändes lite underbyggd. Jag såg inte riktigt vad hennes egentligen drivkrafter var. Därför faller filmen lite platt. Ändå är den intressant socialporr i samma vener som Angry Young Men-genren i england på 60-talet (Tony Richardson et al) vilket känns ovanligt - och sevärt - ur ett amerikanskt perspektiv.
Rune2000 (Anmäl)   15/8 2010
Vad var det som egentligen hände med Aidan Quinn's och Daryl Hannah's filmkarriärer på 90-talet? Debutrollen kombinerad med James Foley's regidebut borde göra denna film till en automatisk "måste se"-upplevelse för alla älskare av 80-talsfilmer.
Sarakin76 (Anmäl)   12/1 2008
Det är något magiskt med 80-talsfilmer; Musiken, bildspråket, frisyrerna.