Rebound

Originaltitel: Rebound
Regissör:Steve Carr
Utgivningsår:2005

Om Rebound:

En framgångsrik baskettränare på collegenivå degraderas till ett annat lag efter att ha misslyckats med sitt tidigare lag.
Se filmen på iTunes

Regissör: Stephen Herek
År: 2005
Genre: Komedi, Action
Man of the House

Martin Lawrence, Wendy Raquel Robinson, Breckin Meyer, Horatio Sanz, Oren Williams, Patrick Warburton, Megan Mullally, Steven C Parker, Steven Anthony Lawrence, Tara Correa-McMullen, Eddy Martin, Amy Bruckner, Alia Shawkat, Gus Hoffman, Logan McElroy

William Wolff, Ed Decter

Komedi, Familjefilm

Rebound

Recension Rebound

- Rollywood sätter betyg 2 och skriver:
Låt detta bli en familjefilm för de som inte bryr sig om bra eller dålig film. Det är bara barnsligheter hela tiden, varvat med basket. Personligen så är jag nära att ge den en etta. Dock överlever den då jag gillar barnen i filmen som faktiskt kan vara lite småkul men också sorgliga ibland. Jag tilldelar filmen en svag tvåa men rekommenderar absolut ingen att se den.

Recension av Rebound - Läs hela!

Med i listor: Basket
Diskussioner om Rebound  (0 diskussioner)
Kommentarer om Rebound (39 st)
Krille80 (Anmäl)   15/11 2014
Liksom många filmer riktade till yngre ungdomar så kommer denna film med en lång och trög inledning. Trots det och att den är väldigt förutsägbar så är den fylld men helt fantastiska birollsfigurer, några underbara ungar, speciellt de två tjejerna som kommenterar matcherna. Det som dock lyfter upp denna film till godkänt är filmens härliga charm. 2+
LTT86 (Anmäl)   17/12 2013
En annan film jag ville gilla, men tyvärr så är det samma story som man har sett en miljontals gånger. En proffs som vill komma nånstans men hamnat på en plats där han först inte gilla, men börja vänja sig och när han får platsen han alltid har vilja komma så säger han nej och stanna kvar. Herregud vad den story börja bli allvarlig tjatig! Och du Martin Lawrence, jag har sett dig i så många dåliga filmer och jag börja tröttna på det! Jag gillar inte att ge dom filmer du är med i så låg betyg! Jag gillar dig, du är en bra skådespelare, du kan vara rolig! Men du kan bättre!!
Eddydasilva (Anmäl)   6/10 2011
Skön och underhållande komedi, stark 3a!
Solhjul (Anmäl)   15/5 2011
Är ju en etta egentligen. Men jag är så jävla svag för sportfilmer för barn så det fick bli en tvåa.
Prauter (Anmäl)   1/1 2011
Finns några roliga sekvenser men tyvärr är filmen väldigt förutsägbar. Tvåa.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Rebound