[REC] 4: Apocalypse

Originaltitel: [REC] 4: Apocalipsis
Regissör:Jaume Balagueró
Utgivningsår:2014

Om [REC] 4: Apocalypse:

Angela Vidal, den unga TV-reportern som gick in i byggnaden med brandmannen, lyckas till slut ta sig ut levande. Men vad soldaterna inte vet är att hon bär på smittan.

Titel: The Thing
Regissör: Paco Plaza
År: 2012
Genre: Drama, Thriller, Skräck
[REC] 3: Genesis

Manuela Velasco, Héctor Colomé, María Alfonsa Rosso, Mariano Venancio, Ismael Fritschi, Críspulo Cabezas, Paco Manzanedo, Emilio Buale, Paco Obregón, Khaled Kouka, Cristian Aquino, Carlos Zabala, Javier Laorden

Jaume Balagueró, Manu Díez

Thriller, Skräck

Spanien
Diskussioner om [REC] 4: Apocalypse  (0 diskussioner)
Kommentarer om [REC] 4: Apocalypse (20 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   03:22 19/5
Bättre än trean, och för att vara en fjärde film så är den knappast någon katastrof: Det här är en trött skräckis, varken mer eller mindre. Båten fungerar bra som klaustrofobisk spelplats, men storyn finns det nog inte så mycket intressant att göra med. Det blir lite The Thing-vibbar, men annars är det bara mer av samma, och att slänga in en dement tant som comic relief är sällan en bra idé
lucius (Anmäl)   18/9 2017
Klart över förväntningarna efter 3an. Closed environment skräck på ett stilfullt sätt. Lite logiska luckor, köper jag i en sån här film.
uncle_funk (Anmäl)   6/10 2016
Man märker inte alls att hon som spelar huvudrollen nästan är tio år äldre *host
vetegrodd (Anmäl)   20/4 2016
Herre jävlar vad dålig den var! Allt var bara antiklimax, känns som att filmen hela tiden tog de vändningar man inte ville att den skulle ta. Då det började bli intressant och allvarlig stämning bröts det av med opassande försök till humor, då det började bli mystiskt och medryckande bröts det av med förutsägbar zombie-action på ett sätt som känns som att filmen gör det för att slippa bygga vidare på det djupa, och man lämnas otillfredsställd. Huvudtvisten fattade man inte förrän det var för sent, då det inte längre var spännande att fatta den. Skådisarna är sämre och sämre i direkt förhållande mot att deras roll är viktigare och viktigare när det borde vara tvärtom dvs. den oviktiga maskinistsnubben förefaller mycket bättre än de manliga huvudrollsinnehavarna när det gäller känslospektra och dialog. Gillade verkligen rec 1, 2an har jag inte sätt, 3an var speciell men man kunde kolla på den utan problem. Jag ger inte ofta 1or, men denna får fan det. Filmer brukar ofta försöka vara så bra de kan, denna filmen slaktar sig själv(eller tittaren?) hela tiden, den hade resurser att bli så mycket bättre: effekt, ljud och bild är jättebra, vilket gör den mer frustrerande att titta och tänka på.
precious_death (Anmäl)   17/1 2016
hoppas de tog livet av serien nu. Den har ju successivt tappat sen den första. Gillade trean mer då den kändes lite mer egen. Den här var ju bara ett hopkok av sånt vi sett förr. Å det som varit utmärkande för serien lyckas man inte utnyttja nämnvärt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till [REC] 4: Apocalypse