Betyg idag: 1 127 Besökare idag: 4 443

Originaltitel: Dark Floors
Regissör:Pete Riski
Utgivningsår:2008

Om Dark Floors:

Föräldrar till en autistiska dotter bestämmer sig för att hämta hem henne ifrån det sjukhus hon vårdas på. Men fruktansvärt nog så haverier hissen som de tagit. När dörrarna till hissen äntligen öppnas igen så värkar sjukhuset övergivet. Den lila grupp som var med i hissen när en havererade tar sig ut och stöter på illa sargade och lemlästade mänskliga kroppar. Snart så attackeras de även av monster som tycks komma ifrån en helvetisk ond plats. Räddningen att ta sig ur det helvete verkar ha något med den autistiska flickan att göra.
Se filmen på Viaplay

Regissör: Gordon Hessler
År: 1978
Genre: Skräck, Science Fiction, Mysterium
KISS Meets the Phantom of the Park

Noah Huntley, William Hope, Skye Bennett, Philip Bretherton, Lordi, Ronald Pickup, Leon Herbert, Dominique McElligott

Pekka Lehtosaari

Skräck, Fantasy

Dark Floors: The Lordi Motion Picture, Red Chalk

Finland, Island

Recension Dark Floors

- Mat1az sätter betyg 1 och skriver:
Monsterrockarna i Lordi ger sig in i skräckfilmens värld för att skrämma en grupp människor som yrar runt på ett ödelagt sjukhus. Historien kretsar runt den autistiska flickan Sarah (Skye Bennett) vars far är oroad över hennes hälsa och vill flytta henne från sjukhuset hon för tillfället är inskriven på. Mot sköterskornas vilja försöker fadern få ut sin dotter men fastnar under ett strömavbrott...

Recension av Dark Floors - Läs hela!

Med i listor: Fantastisk Filmfestival 2008
Diskussioner om Dark Floors  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dark Floors (60 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   18/10 2016
Den här var under förväntan. Jag var ett stort Lordi-fan när den här filmen kom och jag gillar fortfarande deras musik. Filmen är väl så där. Storyn och skådespelarnas insatser är det väl inget större fel på men filmen är inte ett dugg skrämmande och det är ett stort minus när det gäller skräck. Dock lyckas den bli lite spännande emellanåt. Svag 3:a.
Kalkonhönan (Anmäl)   17/5 2015
Inget fan av Lordi inte men fullt duglig film att se på denna regniga söndagseftermiddag. Nu ska jag bara ta och se KISS Meets the Phantom of the Park också.
silvertrain (Anmäl)   22/10 2014
Rolig idé också att ha med bandet Lordi i filmen också! Riktigt intressant!
silvertrain (Anmäl)   9/1 2014
Får en fyra.
silvertrain (Anmäl)   20/12 2013
En rätt bra skräckfilm. Det otäcka började ganska direkt innan de byggde upp historien. Finns väl både fördelar och nackdelar med det. Händer saker gör det iallafall nästan hela tiden.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dark Floors