Red Letters

Originaltitel: Red Letters
Regissör:Bradley Battersby
Utgivningsår:2000

Om Red Letters:

En college-professor med sexuella trakasserier på sitt samvete börjar brevväxla med en kvinnlig fånge dömd för mord. Då mörderskan rymmer upplåter college-professorn sitt hem som gömställe.

Peter Coyote, Nastassja Kinski, Fairuza Balk, Jeremy Piven, Ernie Hudson, Paul Gleason, Udo Kier, Layla Roberts, Christa Campbell, Persia White, Antoinette Valente, Heather Ehlers, Steve Monroe, Pauly Shore

Tom Hughes (IV), Bradley Battersby

Drama, Kriminalare

Diskussioner om Red Letters  (0 diskussioner)
Kommentarer om Red Letters (3 st)
jonbo (Anmäl)   31/10 2017
Den nystar in sig i sig själv. Potential finns dock, och det är absolut något man kan slötitta lite på.
Gordyal (Anmäl)   22/12 2015
Småkrystat, aningen haltande, bristande trovärdighet och klen regi. Men detta till trots så håller filmen mitt intresse vid liv hela vägen. Ett roligt persongalleri med Lalyla Roberts och Udo Kier som höjdpunkter, ett trevligt soundtrack och en hel del sensualitet. Funkar faktiskt riktigt bra. (7+/15)
Waldo Trumbull (Anmäl)   25/12 2012
Lite för slätstruket och ytligt för att fängsla. Coyote är bra, men det räcker inte för att rädda det hela. Mycket förvecklingar men inget man riktigt orkar bry sig om. Helt enkelt lite för mycket dussinthriller över det hela.