Red Sparrow

Originaltitel: Red Sparrow
Regissör:Francis Lawrence
Utgivningsår:2018

Om Red Sparrow:

Mot sin vilja rekryteras Dominika Egorova till att bli en “sparv”, en tränad förförerska i tjänst i den ryska säkerhetstjänsten. Hon tvingas lära sig att använda sin kropp som ett vapen, men måste kämpa för att upprätthålla sin självkänsla under den extremt icke-humana träningsprocessen. Dominika blir en av säkerhetstjänstens mest värdefulla tillgångar och hennes första mål är Nate Nash, en CIA-agent som är ansvarig för USAs kontraspionage mot Ryssland. Det uppstår en oväntad attraktion mellan de två unga agenterna, och som kan komma att hota både deras egna karriärer samt de bägge ländernas säkerhet.

Titel: Atomic Blonde
Regissör: Phillip Noyce
År: 2010
Genre: Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium
Salt

Jennifer Lawrence, Joel Edgerton, Matthias Schoenaerts, Charlotte Rampling, Mary-Louise Parker, Ciarán Hinds, Joely Richardson, Bill Camp, Jeremy Irons, Thekla Reuten, Douglas Hodge, Sakina Jaffrey, Sergej Polunin, Sasha Frolova, Sebastian Hülk

Justin Haythe

Drama, Thriller, Mysterium

Med i listor: Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Red Sparrow  (0 diskussioner)
Kommentarer om Red Sparrow (24 st)
Murvel48 (Anmäl)   21:02 30/1
Jag fattade inte riktigt allt men nog var det en bra film.
saturday_sun (Anmäl)   3/12 2018
Ojämn spionhistoria som är onödigt utdragen, hade mått bra av klippsaxen. Nakenscener som inte tillför så mycket, mer än en obehaglig påminnelse om att Jennifer Lawrence egna privata bilder hamnade på villovägar. Det starka slutet räddar den mycket svaga trean.
xpndr (Anmäl)   27/10 2018
Förvisso en väldigt stereotyp spionhistoria med stundtals väldigt stolpig dialog men jag gillar själva grundidén skarpt.
Bumbi78 (Anmäl)   23/10 2018
I grunden en rätt banal spionthriller i en snygg kostym. Vill vara storslagen, men misslyckas rätt snabbt. Bra nog för ett godkänt betyg, men inget märkvärdigt.
Supernaut (Anmäl)   23/10 2018
Kanske den sämsta fejkade ryska brytning jag hört på film? Medioker film som inte når i närheten av sin egen ambition om att vara en spännande spionthriller.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Red Sparrow