Rehearsals for Retirement

Originaltitel: Rehearsals for Retirement
Regissör:Phil Solomon
Utgivningsår:2007

Om Rehearsals for Retirement:

Första delen i trilogin In Memoriam. Ett existentiellt verk som använder delar ur spelet Grand Theft Auto och ger den ny mening.

Phil Solomon

Kortfilm

Diskussioner om Rehearsals for Retirement  (0 diskussioner)
Kommentarer om Rehearsals for Retirement (2 st)
KimEkberg (Anmäl)   23:52 22/5
först blir en besviken på att det inte är nåt större, men på nåt sätt utvecklar det sig ändå till nåt större.
Disintegrator (Anmäl)   17/10 2013
Såg den här och andra verk av Phil Solomon ikväll på Pacific Film Archive i Berkeley. Solomon var närvarande och gav bakgrundsinformation om de olika filmerna. Denna och de övriga i trilogin är dedikerad hans vän Mark LaPore som begick självmord för några år sen. Storyn är att LaPore brukade se på Solomon när denne spelade Grand Theft Auto. Efter vännens död gjorde Solomon filmerna som en homage. Han tar delar från GTA och lyckas införa en helt ny mening i bilderna, svärtan i just den här filmen är påtaglig. Det finns en fantastisk sekvens när vad jag uppfattade vara en likbil svävade över havet nära molnen.