Repmånad

Originaltitel: Repmånad
Regissör:Lasse Åberg, Peter Hald
Utgivningsår:1979

Om Repmånad:

Det är dags för repmånad för Jonsson och hans gamla lumparkompisar. Men de tar inte det hela speciellt allvarligt. I stället passar de på att ha riktigt kul. Jonsson blir intresserad av Bea som jobbar i markan, det han inte vet är att Bea egentligen är journalist och ska skriva om livet på luckan. Lumparkompisarna lyckas inte så bra på övningarna förutom när de ger sig iväg på en egen övning - till stadshotellet.

Titel: Lumparkompisar
Regissör: Harald Zwart
År: 2008
Film nr.: 72033
Long Flat Balls II

Lasse Åberg, Ingvar Andersson, Ted Åström, Weiron Holmberg, Lasse Haldenberg, Lars Amble, Lena-Maria Gårdenäs-Lawton, Monica Dominique, Agneta Prytz, Janne 'Loffe' Carlsson, Lennart Skoogh

Lasse Åberg, Bo Jonsson, Lars Molin

Komedi

Repmånad eller Hur man gör pojkar av män

Sverige
Med i listor: Krigskomedier
Diskussioner om Repmånad  (0 diskussioner)
Kommentarer om Repmånad (385 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   16:36 18/10
klassiker
Halofreak92swe (Anmäl)   22/12 2015
Början är sjukt seg men sen tar det lite mer fart när de åker ut i fält. Rätt så kul faktiskt, man känner igen sig ganska mycket men det är ologiskt hur lite disciplin de har mot sina befäl. 3-.
sonocronic (Anmäl)   24/10 2015
Klassiker där man lätt memorerar replikerna. Älskar den!
Tatty (Anmäl)   5/1 2015
En skön film med dåliga humor. Man måste ha humor och även dåliga humor om man ska kunna se en sån här rolig och småsjuk film. Diggar Lasse Åberg och Weiron Holmberg i filmen.
Krille80 (Anmäl)   3/11 2014
En svensk klassiker i samma anda som Sällskapsresan. Lasse Åberg visste verkligen hur man skulle göra klockrena porträtt av människor i de filmerna. En film om repgubbar, no more, no less. Det är galenskaper och upptåg mest hela tiden och då alltid lett av Janne Loffe Karlsson suveräna Lövgren.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Repmånad