Repo Man

Originaltitel: Repo Man
Regissör:Alex Cox
Utgivningsår:1984

Om Repo Man:

Två män vars jobb är att kräva in obetalda bilar får en dag nys om en storaffär. De är på jakt efter en sanslöst dyrbar Cheva från 1964 som i bagageluckan gömmer en hemlighet som kan förändra världen på mindre än 24 timmar! Först måste de bara göra upp med hänsynslösa CIA-agenter, UFO-fanatiker, proffsligister, en lobotomerad kärnfysiker och de ökända bröderna Rodriguez.

Titel: Dödlig hetta
Originaltitel: Not of This Earth
Regissör: Jim Wynorski
Genre: Skräck, Science Fiction
Not of This Earth

Emilio Estevez, Harry Dean Stanton, Tracey Walter, Olivia Barash, Sy Richardson, Susan Barnes, Fox Harris, Tom Finnegan, Del Zamora, Eddie Velez, Zander Schloss, Jennifer Balgobin, Dick Rude, Miguel Sandoval, Vonetta McGee, Richard Foronjy

Alex Cox

Komedi, Kriminalare, Science Fiction

Recension Repo Man

- wernblom88 sätter betyg 3 och skriver:
Repo Man är en fantastisk film som vid första titten kan framstå som något av en skräpfilm. Men den är så mycket mer. Det är en Attack på Reagan-regimen och den politik som Cox och många andra med honom avskydde under denna period.

Recension av Repo Man - Läs hela!

Diskussioner om Repo Man  (0 diskussioner)
Kommentarer om Repo Man (76 st)
apfigur (Anmäl)   25/11 2018
Alltså, jag är och förblir punkare ända in i graven, men så kommer den här så kallade kultrullen och sätter allt det på prov. En tonårskultur som plötsligt känns fjärran och inte särskilt djärv. En story som slarvas bort efter en halvtimme för det spelar liksom ingen roll. En del repliker är kul kanske i början men sen önskar man att alla ba höll klaffen. Circle Jerks-låtarna och några fräcka bilder med sweet aest 5352;etiᦆ Robby Müller-foto räddar tyvärr inte den här ofokuserade härvan.
escaperel (Anmäl)   16/8 2018
Ju längre filmen led desto mer uppenbarade den sig som en förebild för senare kriminalkomedier från 90- och 00-talet (typ Kiss Kiss Bang Bang). En bra grej det!
Ludenwagen (Anmäl)   28/4 2018
På sätt och vis en total dekonstruktion av Reaganerans värden och mål.
karlmats (Anmäl)   19/6 2016
Finns det nån här inne som kan nämna en bättre skådis än Emilio Estevez? Nej jag tänkte väl inte det. Här har vi en rejäl cyberpunk-åktur med en örhängesprydd Emilio i högsta hugg som douchig grabb som mellan hippestenade föräldrar, kriminella punkgäng och en samling udda bilfantaster försöker hitta sin plats i världen. Reagan får sig en dänga och allt snack om aliens blir en rolig parantes i en historia som i sig kanske inte behöver tas på så stort allvar. Här är det stämning, kultiga repliker och allegoriska element som kommer att bli minnesvärt. Inte den kultigaste eller bästa av kultfilmerna från 80-talet, men nog håller den tillräckligt bra för att få en 3a allt, det borde göras mer sånt här idag, framför borde det finns MÅNGA fler Emilio-rullar att gotta ner sig i. Harry Dean Stanton är ju en jävla sköning också.
Fläskkäft (Anmäl)   1/3 2016
Klart flummig film där första halvan var rätt okej men sen mynnade den ut i nån konstig soppa. Kul med en mycket ung Emilio Estevez i huvudrollen. Åttiotalslooken är trevlig men musiken föll mig inte alls i smaken. Udda story där jag inte är på det klara med vad den egentligen handlade om.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Repo Man