Requiem for a Dream

Regissör:Darren Aronofsky
Utgivningsår:2000
Antal betyg:19831 betyg

Om Requiem for a Dream:

Sara är änka och lever ett trist och innehållslöst liv tills hon plötsligt får möjligheten att vara med på TV. För att bli snygg och smal när hon får sina 15 minuter i rampljuset luras hon till en livsfarlig pillerdiet. Under tiden börjar sonen Harry och hans nya flickvän Marion sakta öppna sig för varandra. Ofta ligger de alldeles stilla på Marions golv medan de väver fantastiska drömmar kring sin ljusa framtid, som börjar med att de tillsammans med vännen Tyrone startar en karriär som knarkhandlare. Fast i sina missbruk försöker Sara, Harry, Marion och Tyrone övertyga sig själva om att de många bakslagen bara är en tillfällig svacka.

Titel: Trainspotting
Regissör: Jerry Schatzberg
År: 1971
Genre: Drama, Romantik
Panik i Needle Park

Jared Leto, Marlon Wayans, Jennifer Connelly, Ellen Burstyn, Christopher McDonald, Louise Lasser, Peter Maloney, Keith David, Sean Gullette, Mark Margolis, Dylan Baker, Stanley Herman, Ajay Naidu, Marcia Jean Kurtz, Ben Shenkman

Hubert Selby Jr, Darren Aronofsky

Drama

Recension Requiem for a Dream

- Gannon sätter betyg 5 och skriver:
I den här filmen får man följa Harry Goldfarb (Jared Leto) och hans flickvän Marion (Jennifer Connelly). Med sig har dom Harrys kompis, Tyrone (Marlon Wayans). Harry och Tyrone langar knark och stiger högre och högre i status bland knarklangarna och tjänar mera och mera pengar som dom stoppar undan i en skokartong i en garderob. Livet blir bara bättre och bättre för dom... Man får även följa Harrys...

Recension av Requiem for a Dream - Läs hela!

Med i listor: 2000-tal Top 50, Filmfestival i Boden april 2004, Filmfrossa på Hagabion 2006, Filmtipset Top 30, Filmtipsets Topp 250, Medlemmarnas favoritfilmer, Medlemmarnas mest eftersökta, Norrköping Filmfestival Flimmer 2001
Diskussioner om Requiem for a Dream  (0 diskussioner)
Kommentarer om Requiem for a Dream (1445 st)
92axha10 (Anmäl)   18/12 2018
Man vill både skratta och gråta när allt detta kaos utspelar sig inför ens ögon.
Asmorod (Anmäl)   2/4 2018
Slutet. Mästerverk.
Pingstpastorn (Anmäl)   8/8 2017
Redigeringen är riktigt usel men annars är filmen väldigt bra.
RustyFilm (Anmäl)   7/12 2016
Det här är så långt ifrån en "må bra film" man kan komma. Visst blir man berörd, man blir äcklad. Filmen har ringa underhållningsvärde men fungerar troligen effektivt som avskräckning för användandet av droger. "Årets hitintills coolaste film" (cafe’) står det på DVDomslaget. Fel, har svårt att hitta det coola i den här filmen. Filmen är trots sitt obehagliga innehåll skickligt utförd och har mycket bra skådespeleri.
Stygga-Vargen (Anmäl)   11/10 2016
Vad i hela friden ska detta spektakel föreställa och varför slösade jag tid på att titta på skiten? Den här filmen är allt annat än bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Requiem for a Dream