Resan till Bountiful

Originaltitel: The Trip to Bountiful
Regissör:Peter Masterson
Utgivningsår:1985

Om Resan till Bountiful:

En gammal dam vill besöka sin barndomsby innan hon dör.

Rebecca De Mornay, Richard Bradford, John Heard, Geraldine Page, Kevin Cooney, Carlin Glynn

Horton Foote

Drama

Diskussioner om Resan till Bountiful  (0 diskussioner)
Kommentarer om Resan till Bountiful (5 st)
jonbo (Anmäl)   13:23 15/4
Fint och sött och Page är ju bra. Men jag blir inte särskilt medtagen i filmen.
saggesaliv (Anmäl)   3/9 2016
Detta var ett lugnt men känslofyllt drama. Baserad på en pjäs från 53 med samma namn är denna adaptionen till filmduken fullständigt lysande. Ett otroligt välskrivet manus med intressanta och skickliga dialoger. Geraldine Page gör en fullständigt lysande prestation som den excentriska Carrie Watts, en roll som tjänade henne den första och sista Oscarsstatyetten hon tog hem. Det är allt som allt en mycket välspelad film med trevliga prestationer från John Heard, Carlin Glynn & Rebecca De Mornay. Fred Murphy har gjort ett lysande arbete med fotot som belyser ett 40-tals Texas, en varm ton löper filmen igenom och karaktärerna porträtteras på ett mycket vackert sätt. Även settingen och miljöerna i filmen är exemplariskt utförda och 40-talet känns väldigt genuint. Till tonerna av J.A.C. Redfords magnifika soundtrack vaggas jag ur denna fina saga. En trevlig filmupplevelse. Betyg: 70/100
Wildrose (Anmäl)   18/3 2014
Mycket charmig och rörande film, som trots att risken fanns, aldrig blir sentimental. Rekommenderas varmt!
YouAreNrIchi (Anmäl)   10/11 2013
Ja det var väl en söt film. Förståeligt att Geraldine fick en Oscar.
Gigi1943 (Anmäl)   10/10 2013
Ibland ser man en film utan att veta varför, men till frukosten är det bra med en lagom intressant sådan. Nu råkade det bli denna verkligt trevliga film, den var njutbar med bra skådisar, fima miljöer, lugnt och sansat tempo utan en massa skrik och skrän, fint foto och ett slut som passade väl med hela filmen. Jag gillade den verkligen och funderade länge på var jag sett John Heard (som spelade den gamla damens son)! Rekommenderar denna om man vill få en finstämd morgon till te och nybakade scones!