Resident Evil: Extinction

Originaltitel: Resident Evil: Extinction
Regissör:Russell Mulcahy
Utgivningsår:2007

Om Resident Evil: Extinction:

Överlevande från katastrofen i Raccoon City ger sig ut på en resa genom Nevada öknen för att förhoppningsvis ta sig till Alaska. Alice ansluter sig till sällskapet och deras kamp mot det onda Umbrella Corp.

Titel: Resident Evil: Retribution
Regissör: Makoto Kamiya
År: 2008
Genre: Skräck, Science Fiction
Resident Evil: Degeneration

Milla Jovovich, Oded Fehr, Ali Larter, Iain Glen, Mike Epps, Spencer Locke, Ashanti, Gary Hudson, Matthew Marsden, Christopher Egan, Jason O'Mara, Linden Ashby, Joe Hursley, Madeline Carroll

Paul W S Anderson

Action, Thriller, Skräck, Science Fiction

Resident Evil 3, Resident Evil: Afterlife

Frankrike, Australien, Tyskland, Storbritannien, USA

Recension Resident Evil: Extinction

- Andy_B sätter betyg 2 och skriver:
Jag går direkt på sak. I kölvattnet av Black Sheep, Planet Terror och 28 Weeks Later ter sig denna film väldigt ointressant. Black Sheep hade lättsinnigheten, som förvisso kan märkas här också men på ett mer ooriginellt sätt. Planet Terror hade övervåld och överaction som denna film inte kommer i närheten av. 28 Weeks Later hade allvaret och tyngden som inte finns i över huvud taget i Resident Evil:...

Recension av Resident Evil: Extinction - Läs hela!

Diskussioner om Resident Evil: Extinction  (0 diskussioner)
Kommentarer om Resident Evil: Extinction (378 st)
Hanness (Anmäl)   29/6 2018
Sämre än de övriga
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
vonadel (Anmäl)   4/2 2015
Var först inne på att ge en svag trea till denna också, men nah, no more Mr. Nice Guy. :) Den är ju inte helt kass, helt ok genomförd, men alltså, den ger ju inte så mycket. Känns också som CGI-tekniken har utvecklats en del sedan denna gjordes. 4/10
Anonym_user_1 (Anmäl)   2/11 2014
Sedd på brittisk Blu-Rayutgåva. I överlag bra bildkvalité men har en del säregna fel. Det främsta är en del vikning i landskapsscenerna som blir särskilt synlig om man har en felinställd monitor/projektor och även med min färska kalibrering (gjord bara tio minuter innan visningen) syns det ändå. Texturerna och färgerna är oftast tajta, men det händer vid vissa tillfällen att mindre detaljer, t.ex. någons ansikte på lite avstånd, blir mjukt och upplevs som undermåligt. Trots det en /bra återgivning, även om det knappast är utan problem. Betyg: 3 av 4 (i bildkvalité).
LacombeLucien (Anmäl)   18/5 2014
Skräp.