Resident Evil: The Final Chapter

Originaltitel: Resident Evil: The Final Chapter
Regissör:Paul W S Anderson
Utgivningsår:2016

Om Resident Evil: The Final Chapter:

Alice blir förrådd av Wesker då mänsklighetens överlevnad står på spel. Hon tar sig an rollen som ledare för de få överlevande på ett sista uppdrag för att förgöra Umbrellas ondska.

Titel: Resident Evil: Retribution
Originaltitel: Resident Evil: Apocalypse
Regissör: Alexander Witt
År: 2004
Resident Evil: Apocalypse

Milla Jovovich, Iain Glen, Ali Larter, Shawn Roberts, Eoin Macken, Fraser James, Ruby Rose, William Levy, Rola, Ever Anderson, Mark Simpson, Milton Schorr, Siobhan Hodgson, Lee Jun-gi, Aubrey Shelton, Caroline Midgley, Dylan Skews

Paul W S Anderson

Action, Thriller, Skräck, Science Fiction

Resident Evil 6

Australien, Frankrike, Japan, Kanada, Storbritannien, Sydafrika, Tyskland, USA
Diskussioner om Resident Evil: The Final Chapter  (0 diskussioner)
Kommentarer om Resident Evil: The Final Chapter (29 st)
Zok (Anmäl)   11:31 11/3
Detta var så dåligt och fruktansvärt tråkigt, har inte varit något fan av denna serie, men detta måste vara någon av de sämsta av dessa filmer.
Metheuz (Anmäl)   23:33 23/1
Hade kanske kunnat nå upp till en tvåa om det inte var för klippningen från helvetet. I actionscenerna är det ungefär tre klipp i sekunden känns det som vilket blir väldigt irriterande. För lite zombies/monster också och för mycket intriger med människor samt gång i tomma korridorer. Det är inte därför jag började se på den här filmserien.
the Feber (Anmäl)   10:50 22/1
Ja det är ingen jättebra film, men man lyckas ändå kort och gott knyta ihop såpan på ett ok sätt. Bye bye Alice!
Bumbi78 (Anmäl)   13/12 2017
Del 6 och sista(?) Resident Evil harvar på i samma spår. Har satt treor på samtliga delar och denna är inget undantag då underhållningsvärdet fortf är stort. Snäppet bättre en både Afterlife och Retribution vilket egentligen inte betyder ett skvatt. Det enda att klaga på skulle vara den störigt snabba klippningen.
arruba (Anmäl)   8/10 2017
De är ganska lökiga filmer, men tycker både atmosfären och känslan av tv-spel i dess härliga och intressanta miljöer ger resident evil filmerna en boost, Jag underhålls även om det är superkorkat.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Resident Evil: The Final Chapter