Betyg idag: 2 576 Besökare idag: 6 706

Originaltitel: Resident Evil: The Final Chapter
Regissör:Paul W S Anderson
Utgivningsår:2016

Om Resident Evil: The Final Chapter:

Alice blir förrådd av Wesker då mänsklighetens överlevnad står på spel. Hon tar sig an rollen som ledare för de få överlevande på ett sista uppdrag för att förgöra Umbrellas ondska.

Titel: Resident Evil: Retribution
Originaltitel: Resident Evil: Apocalypse
Regissör: Alexander Witt
År: 2004
Resident Evil: Apocalypse

Milla Jovovich, Iain Glen, Ali Larter, Shawn Roberts, Eoin Macken, Fraser James, Ruby Rose, William Levy, Rola, Ever Anderson, Mark Simpson, Milton Schorr, Siobhan Hodgson, Lee Jun-gi, Aubrey Shelton, Caroline Midgley, Dylan Skews

Paul W S Anderson

Action, Thriller, Skräck, Science Fiction

Resident Evil 6

Australien, Frankrike, Japan, Kanada, Storbritannien, Sydafrika, Tyskland, USA
Diskussioner om Resident Evil: The Final Chapter  (0 diskussioner)
Kommentarer om Resident Evil: The Final Chapter (27 st)
Bumbi78 (Anmäl)   23:17 13/12
Del 6 och sista(?) Resident Evil harvar på i samma spår. Har satt treor på samtliga delar och denna är inget undantag då underhållningsvärdet fortf är stort. Snäppet bättre en både Afterlife och Retribution vilket egentligen inte betyder ett skvatt. Det enda att klaga på skulle vara den störigt snabba klippningen.
arruba (Anmäl)   15:37 8/10
De är ganska lökiga filmer, men tycker både atmosfären och känslan av tv-spel i dess härliga och intressanta miljöer ger resident evil filmerna en boost, Jag underhålls även om det är superkorkat.
Ramza (Anmäl)   14:24 27/6
Den försökte åtminstone ha någon form av sammanhängande historia och knyta ihop påsen, och efter sex filmer lyckas man för första gången att ge skurkarna någon form av motivation vilket får ses som ett plus.Tyvärr är actionscenerna sönderklippta och det mesta är fortfarande fullkomligt nonsens, men bättre än avgrundsusla Afterlife och Retribution iaf.
Sture Stenhög (Anmäl)   17:37 3/5
Åtminstone bättre än den närmast föregående, men visst är det en otroligt trött film, och verkligen ett desperat försök att kräma ut det sista (får man hoppas) ur den här filmserien. Kan man sina zombies och sin postapokalyps, så är allting här plågsamt välbekant. Jag har dessutom sällan sett en film så skamlöst introducera karaktärer enbart för att det måste finnas några som man kan döda av längs vägen. Men underhållningsvärdet är fortfarande dugligt, och därför var tvåan trots allt aldrig i fara
stgurgel (Anmäl)   18:07 1/5
Omg, så mycket koncentrerad dummhet. Alla inblandade bör be om ursäkt, även om Milla gör sin insats förvånansvärt bra efter omständigheterna, kan inte varit lätt med regi som denna
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Resident Evil: The Final Chapter
Se filmen