Residue

Originaltitel: Residue
Regissör:Alex Garcia Lopez
Utgivningsår:2015

Om Residue:

I efterdyningarna av en katastrofal explosion sätts delar av en stad i karantän, och invånarna evakueras. Den prisbelönta fotogarafen Jennifer Preston upptäcker mystiska artifakter i sina fotografier tagna i utkanten av den avspärrade zonen. Obevekligt dras hon in i en jakt efter sanningen, samtidigt som regerigen gör sitt yttersta för att dölja vad som pågår.
Se filmen på Netflix

Natalia Tena, Iwan Rheon, Jamie Draven, Danny Webb, Franz Drameh, Adrian Schiller, Eleanor Matsuura, Brian Ferguson, Emilia Jones, Tom Goodman-Hill, Aiste Gramantaite, Russ Bain, Sam Benjamin, Erin Shanagher, Neil Newbon, Richard Crehan

John Harrison

Skräck, Mysterium

Storbritannien
Diskussioner om Residue  (0 diskussioner)
Kommentarer om Residue (5 st)
lucius (Anmäl)   30/9 2018
Undvik den här mini-serien. Hade kanske funkat bättre som film där man kunnat skala bort mycket av karaktärenas störighet och ologiska beteenden
Robkiller (Anmäl)   21/1 2018
Risig handling, kass regi och usla skådespelare... inte mycket att hämta här.
nilsy00 (Anmäl)   9/2 2016
Gillar Iwan men kanske inte bästa filmen någonsin.
TheHorrorfan (Anmäl)   9/2 2016
Andarna var bra gjorda. Skådespelarna var det inga direkta fel på heller, men det är även det enda positiva som jag kan komma på med den här filmen. Den är aldrig spännande och hur filmen är upplagd är mest bara konstig. Svag 2a.
Mysharry (Anmäl)   30/9 2015
Snyggt foto, läcker, drivande musik, och lagomt mystisk, futuristisk stämning. Mer gjord för att vara snygg än för att engagera, men tillräckligt spännande för att sträcktittas på.