Return of Godzilla

Originaltitel: Gojira 1984
Regissör:Koji Hashimoto
Utgivningsår:1984

Om Return of Godzilla:

Japansk monsterfilm. Uppföljare till den första Godzillafilmen och den första i en ny serie.

Titel: Godzilla 2000
Regissör: Ishirô Honda
År: 1969
Genre: Familjefilm, Science Fiction
Godzilla's Revenge

Ken Tanaka, Yasuko Sawaguchi, Yosuke Natsuki, Keiju Kobayashi, Shin Takuma, Eitarô Ozawa

Shuichi Nagahara, Tony Randel, Lisa Tomei

Action, Science Fiction

Godzilla 1985

Japan
Med i listor: Godzilla
Diskussioner om Return of Godzilla  (0 diskussioner)
Kommentarer om Return of Godzilla (19 st)
Bumbi78 (Anmäl)   4/2 2018
Första officiella uppföljaren om jag fattat rätt? Är svag för praktiska effekter och lagom ostig handling och det får vi här. Och trots att storyn trots allt är gravallvarlig känns den fräsig - och visst är det kul att se godzilla smasha byggnader, utsättas för laser osv.
DrJW (Anmäl)   9/6 2014
En reboot i film serien och en uppföljare till den originella filmen(framförallt till King of the monsters eftersom Raymond Burr repriserar här rollen som Steve Martin, dock kallad bara Mr. Martin eftersom den kända Steve Martin nu redan var känd). Rätt svag och har inte så mycket spänning, men är ändå en intressant nystart i Godzilla-serien, och de är alltid underhållande att se honom krossa byggnader o militärbilar och plan.
BrutusBeefcake (Anmäl)   11/5 2014
Snygga effekter och bra musik, men är en gnutta besviken på Godzilla-dräkten i denna. Var inte helt ultimat. Dessutom saknade den en del spänning, fascinerande fint gjorda modeller över staden också. Nästan att man tycker att det var lite synd att de förstördes (8-/15)
martin eden (Anmäl)   23/4 2014
Fin uppföljare som, även om den naturligtvis inte är lika bra som första film, är ganska imponerande. Filmen byggs upp väldigt effektivt och det som gör Godzillakonceptet lyckat är just katastrofhändelser som slår ut hela landet. Här flörtar de lite med kalla kriget-paranoian. Godzilla är riktigt fin och jag tycker att det är en tillgång med att de är sparsamma med exponeringen. Snudd på fyra. 3.
engwall (Anmäl)   14/7 2013
En av de svagare. Varken cheesy eller cool, med en sömnig kalla kriget metafor.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Return of Godzilla