Revanche

Originaltitel: Revanche
Regissör:Götz Spielmann
Utgivningsår:2008

Om Revanche:

Alex jobbar som chaufför på en bordell i Wien och har ett hemligt förhållande med en av flickorna som arbetar där. Tillsammans planerar de att starta ett nytt liv. Alex ska råna en bank, i en by som han känner till, för att skaffa pengar. Tamara insisterar på att få vara med i bilen under rånet. Detta beslut får ett fatalt resultat när polisen Robert av en tillfällighet råkar stanna till vid bilen för att prata med henne.

Titel: Ljus i skymningen
Regissör: Miroslav Slabosjpitskij
År: 2014
Genre: Drama, Kriminalare
The Tribe

Johannes Krisch, Irina Potapenko, Andreas Lust, Ursula Strauss, Hanno Pöschl, Johannes Thanheiser, Magdalena Kropiunig, Toni Slama

Götz Spielmann

Drama, Kriminalare, Romantik, Thriller

Österrike
Diskussioner om Revanche  (0 diskussioner)
Kommentarer om Revanche (13 st)
Rehn108 (Anmäl)   13/11 2015
Österrikiskt diskbänksdrama som trots sitt låga tempo hela tiden förblir intressant, tack vare sin premiss och en väldigt vacker cinematografi. Jag gillar de inledande osminkade övergångarna mellan till synes oberoende scener och hur det hela flätas samman. Rekommenderas helt klart.
Martain (Anmäl)   28/6 2013
En film om att hugga ved
Noethe (Anmäl)   29/5 2013
Inget man inte sett förr.
oapelmo (Anmäl)   1/4 2013
Osminkad, vacker, trovärdig. Neutralt berättad, lämnar betraktaren till att dra slutsatserna.
JimCarrey (Anmäl)   14/2 2013
Spännande och så men kanske inte så mycket mer. Kaurismäki känns som en ganska bra jämförelse eftersom filmen berättar en i grunden ganska seg berättelse på ett spännande sätt
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Revanche