Revansch i Burma

Originaltitel: Objective, Burma!
Regissör:Raoul Walsh
Utgivningsår:1945

Om Revansch i Burma:

En grupp amerikanska fallskärmsjägare har i uppdrag att förstöra en radarstation. Uppdraget går utmärkt, men det visar sig vara omöjligt att ta sig ut ur landet.

Titel: Nätternas eld
Originaltitel: Never So Few
Regissör: John Sturges
Regissör: Robert Parrish
År: 1954
Genre: Drama, Action, Äventyr, Krig
Purpurslätten

Errol Flynn, James Brown (II), William Prince, George Tobias, Henry Hull, Warner Anderson, John Alvin, Mark Stevens, Richard Erdman

Ranald MacDougall, Lester Cole

Krig

Diskussioner om Revansch i Burma  (0 diskussioner)
Kommentarer om Revansch i Burma (14 st)
andybrando (Anmäl)   3/10 2016
Välkryddad actionhistoria, spänning i toppklass. Flynn & Co övertygar som fallskärmsjägare.
Astrojacob (Anmäl)   22/3 2012
3 Oscarsnomineringar för musik, klipp o manus i denna typiska Raoul Walshfilm med snabba klipp och enkel action. Förvånande bra trots att den kändes lite lång, men bra spänning hela vägen o Flynn e alltid gedigen. Svag Fyra men bra krigsfilm.
jep (Anmäl)   26/4 2009
Efter en tveksam första timme tar den sig och man blir engagerad. Fint foto, snygg klippning och effektivt ljudmontage.
Bomkia (Anmäl)   7/10 2006
Positiv överraskning. Välgjord och påtaglig krigsfilm med en Errol Flynn i högform. 4a.
elling (Anmäl)   14/11 2005
Ovanligt bra krigsfilm om andra världskriget för att vara gjord under kriget. Visst, propaganda, men spännande och fina detaljer såsom segelflygplanslandningar och starter som jag aldrig sett förut.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Revansch i Burma