Revelation

Originaltitel: Revelation
Regissör:Stuart Urban
Utgivningsår:2001

Om Revelation:

Ett heligt skrin som har varit försvunnet i tvåtusen år dyker upp i en husbil år 2001. Miljardären Magnus Martel satsar allt för att få tag i skrinet, och för att få insikt i dess mystiska krafter måste astrologi och alkemi kombineras med modern vetenskap.

Titel: Stigmata
Regissör: Rick Stevenson
År: 2001
Genre: Drama, Thriller
Anthrax

Terence Stamp, James D'Arcy, Natasha Wightman, Liam Cunningham, Udo Kier, Derek Jacobi, Celia Imrie, Vernon Dobtcheff, Paul Birchard

Stuart Urban

Drama, Thriller, Äventyr, Fantasy

Storbritannien
Diskussioner om Revelation  (0 diskussioner)
Kommentarer om Revelation (20 st)
lamotta (Anmäl)   9/7 2016
Maken till undermåligt berättad historia har jag väl aldrig sett. Filmen består av ett radband av korta, osammanhängande scener utan någon som helst dramaturgi. En sån detalj som att få slutet av en scen att hänga ihop med början av nästa verkar vara oväsentligheter i Stuart Urbans magiska värld. Den som går igång på närbilder av Udo Kiers hypnotiska blick får dock sitt lystmäte stillat.
NoWireHangers (Anmäl)   22/4 2016
Murvel48 (Anmäl)   13/4 2013
Vilket mumbo jumbo!
Kudden (Anmäl)   12/4 2013
Lite förvånansvärt att Revelation gjordes redan 2001, för det känns verkligen som om Stuart Urban försökt slå mynt av Da Vinci-kodens popularitet. "Folk verkar gilla det där dravlet", låtsas jag att han tänkte, "så jag kanske kan tjäna en hacka på att använda en likartad handling, och så adderar jag tre gånger så mycket dravel."
Waldo Trumbull (Anmäl)   20/11 2012
Gud så fånigt. Illa skrivet manus, talanglösa skådespelare och en massa prat och springande utan att något händer. Inte ett dugg spännande eller engagerande. Som vanligt räddar Kier till viss del, men inte ens han kan göra underverk.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Revelation