Revenant

Originaltitel: Modern Vampires
Regissör:Richard Elfman
Utgivningsår:1998

Om Revenant:

Vampyrkomedi. Nico heter en ung, söt, prostituerad tjej, som driver omkring på Hollywoods bakgator. Men till skillnad från hennes kollegor i branschen, är Nico en vampyr. Hungrigt kastar hon sig över de som plockar upp henne, och sätter tänderna i deras artärer. En dag träffar hon på Dallas, som även han är vampyr, och gissa vad de blir förälskade i varandra. Allt vore frid och fröjd, om inte Van Helsing varit dem i hälarna.

Titel: Dracula: Död men lycklig
Originaltitel: Dracula: Dead and Loving It
Regissör: Mel Brooks
År: 1995
Genre: Komedi, Skräck
Dracula: Död men lycklig

Casper Van Dien, Kim Cattrall, Udo Kier, Craig Ferguson, Rod Steiger, Natasha Lyonne, Natasha Gregson Wagner, John Fleck, Stephen Porter, Jason Ross-Azikiwe

Matthew Bright

Thriller, Skräck

Diskussioner om Revenant  (0 diskussioner)
Kommentarer om Revenant (5 st)
Waldo Trumbull (Anmäl)   7/9 2012
Riktigt usel. Dåliga skådespelare, ett manus utan skämt, struktur eller någon typ av mening. Steiger och en riktigt campig Ferguson räddar det hela från fullständig katastrof.
Gröne_Orm (Anmäl)   11/1 2011
Produktionskvaliteten är ju inte den högsta, men det här är banne mig skräpunderhållning när den är som bäst. Litet i samma kategori som Snakes on a Plane, men på en sextondel av den budgeten. Tänk vad bra den skulle vara med en tre gånger så stor budget..
Kriffot (Anmäl)   20/4 2010
Underhållande trotts allt, mycket dumheter, men endel rätt festliga vampyrer.
Bomkia (Anmäl)   6/6 2007
Klarar sig undan 1an tack vare Rod Steiger och hans posse av svarta gängmedlemmar. 2a.
amam (Anmäl)   15/6 2005
Haha! En av de sämsta filmer jag har sett!