Revenge

Originaltitel: Revenge
Regissör:Coralie Fargeat
Utgivningsår:2017

Om Revenge:

Jen följer med sin omåttligt rika pojkvän Richard för en helg i jaktvillan mitt ute i öknen. När hans två jaktkompisar dyker upp förvandlas den spatiösa villan till en klaustrofobisk man cave där Jen liksom fyrhjulingarna och jaktgevären bara verkar vara där som ett föremål för grabbarnas sunkiga fantasier.

Titel: Kill Bill - Vol. 2
Regissör: Quentin Tarantino
År: 2003
Genre: Drama, Action, Kriminalare, Thriller
Kill Bill - Vol. 1

Matilda Anna Ingrid Lutz, Kevin Janssens, Vincent Colombe, Guillaume Bouchède, Jean-Louis Tribes

Coralie Fargeat

Action, Thriller, Skräck

Frankrike
Diskussioner om Revenge  (0 diskussioner)
Kommentarer om Revenge (19 st)
pebacklu (Anmäl)   20:55 26/6
Makalöst ologiskt strunt. Extremt långdragen. Tunn idé som kunde ha gjorts bättre på otaliga sätt. Känns som en dålig B-rulle. Undvik till varje pris.
Sture Stenhög (Anmäl)   20:24 27/5
På många sätt en standardiserad hämndrulle, men när det är berättat med så här säker hand, så kan man ändå ha överseende med det. Det är snyggt filmat, och här finns en del kreativa och roliga idéer. Den civiliserat hotfulla stämningen innan övergreppet känns dessutom väldigt realistisk. Jag kan dock tycka att regissören lite för gärna sätter sig själv i centrum med ansträngd symbolik och liknande tilltag
jlam (Anmäl)   18:55 17/4
Bara trovärdigheten i när huvudpersonen faller nerför stupet och vaknar efter en stund. Känns ungefär som att en peppad amatör fått chansen att göra en typisk våldsfilm i öknen med 70-talsinspiration. Utan vidare sting! Litermängd fejkblod gör inte alla filmer bättre (fast falken på magen är förstås cool)
Bumbi78 (Anmäl)   11:24 14/4
blodigt och rejält snyggt där det leks med färgfilter, vinklar och ljussättning i ensliga ökenmiljöer. Ologiskt emellanåt när det mest blir rambo av det hela, men helt klart en godkänd action/hämndthriller.
TheHorrorfan (Anmäl)   16/12 2018
Helt okej. En aning ologisk, men helt okej. Bra gjord är den i alla fall. Svag 3:a.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Revenge